dressyrstar

Alla inlägg under december 2011

Av Johanna Forssell - 24 december 2011 16:55

GOD JUL!

Precis hemkommen från mormor. Nu inväntar vi farmor, farfar, mormor och så gör vi klart det sista med maten. Åt julmat hos mormor och nu blir det potatis, torsk, lutfisk, sås, ärteroch sen gröt. Efter all mat blir det det bästa - julklappsutdelning :D Det bästa! Hästarna ska såklart också få lite gott, en tårta på hästars vis :) I morse när Lotta fick sitt paket blev hon först räd när det prasslade, men sen när hon kände lukten blev hon jätteintresserad och pysslade med läpparna och slicka på pappret   Det va 1 kg hästgodis med äpple och kanel smak. Hon älskade dom (man vet ju aldrig för hon äter varken knäckebröd eller socker) Nu måste jag hjälpa till med maten :) God jul på er! 

Av Johanna Forssell - 24 december 2011 12:00

Dag 1: Bästa grenen

Dag 2: Favorithästen + bild

Dag 3: Denna musiken gillar jag

Dag 4: Mina svaga sidor inom ridningen

Dag 5:Mina starka sidor inom ridningen

Dag 6: Min favoritutrustning

Dag 7: Min hästhistoria

Dag 8: Framtidsdrömmar

 

Jag vet ännu inte vad jag vill jobba som, men jag vill bo på en egen hästgård med paddock och hagar. Ett stall ska va till inackoderingshästar och det andra till mina egna hästar. På fritiden vill jag vara dressyrdomare och dressyrtränare och ta emot hästar för utbildning. Jag vill ha man som också är hästintresserad (gärna hovslagare) :) och 2 flickor som ska tävla och ha egna ponnys. Jag vill även själv tävla på hög nivå i dressyr. Såhär har min drömframtid sett ut sen jag va 8 år :)

Av Johanna Forssell - 24 december 2011 08:00

GOD JUL ALLA LÄSARE!!


HA EN RIKTIGT BRA DAG :D

Av Johanna Forssell - 23 december 2011 22:46

Äter gröt nu och sen blir det sängen :) Rida till skogen i morgon bittig klockan 8 jue och sen är dagen fullbokad. Godnatt!

Av Johanna Forssell - 23 december 2011 21:05

Så....nu är alla julförberedelserna klara och vi kan bara sitta ner och göra vad vi vill. Skööönt :) Julmaten är även provsmakad. I L O V E Jansons frestelse. I dag har vi varit på Väla och sen den sista julhandlingen på Coop, sen körde vi till Hööks. Där köpte jag den sista saken till Jenny (har nu klappar för 268:- till bara henne) också köpte jag ett kilo hästgodis med kanel och äpple smak till Lotta. Sen köpte jag även en sak till mig själv. Ett par bruna gummityglar. Har alltid velat ha ett par sånna :D I morgon ska Jenny och jag gå upp tidigt också ska vi rida tillen liten skog med naturhinder i närhten :) Sen ska vi till mormor. Nu ska jag gå upp och duscha, slappa lite och sen sängen. Morgondagen kommer bli  - så bra :)

   

Min älskling. Går inte att beskriva med ord vad du betyder för mig   

Av Johanna Forssell - 23 december 2011 12:00

Dag 1: Bästa grenen

Dag 2: Favorithästen + bild

Dag 3: Denna musiken gillar jag

Dag 4: Mina svaga sidor inom ridningen

Dag 5:Mina starka sidor inom ridningen

Dag 6: Min favoritutrustning

Dag 7: Min hästhistoria

Dag 8: Framtidsdrömmar


Jag har alltid bott på den lilla hästgården vi bor på nu. Före oss bodde mamma (när hon va liten) och mormor här och sen bodde mamma kvar. Både mormor och mamma har alltid haft häst, och i hela mitt liv har vi ägt hästar. När jag va ca 1 år satt jag framför mamma i en speciel "babysadel" och följde med henn eut på ridturer. Jag väntade med att börja på ridskola till Jenny också kunde börja (hon är 2 år yngre än jag). Så vi började rida på grannridskolan, Allerums Ryttarförening (Lillgården) när jag va 5 och Jenny 3. Undertiden fortsatte vi rida med mamma och pyssla med hästarna hemma. Gården har ett stall med 6 boxar. Sen efter något år började vi rida på Ödåkra Ridsällskap i stället där vi red fram till vi va 9 och 11. När jag va 7 fick Jenny och jag en B-ponny (Lukas) som vi har kvar nu. V har haft honom i 7 år. Vi tog med honom det sista året till Ödåkra när vi red lektion. Då hade vi varannan gång honom och den andra hade en ridskolehäst. Sen slutade vi där och red bara hemma och för tränare. Vi båda va ute och tävlade både hoppning och dressyr med Lukas. När jag va 13 år fick jag en D-ponny (Cassiopeja, Lotta). Henne utbildade jag och började tävlabåde hoppning och dressyr. Nu är det mest dressyr för oss men vi hopptävlar lite. Från vi varit små har mamma tagit föl varje år (nästan) på sitt avelssto från Flyinge (Deborah, Borah). Hur många hästar vi ahr haft på samma gång har varierat från 3-7 stycken. Nu det senaste året har jag även börjat rida och träna Borah lite mer och det är tänkt att jag sak ut och tävla lite med henne :) Det va ungefär min hästhistoria. Nu tränar jag för Marie Knutsson (dressyr), Jan Winblad hopp & dressyr) och Anna Jönsson (hopp & dressyr).

Av Johanna Forssell - 23 december 2011 10:31

Sov för länge i dag igen...men men, har precis dukat julbordet och nu kollar jag på julkalendern på datan och äter. Vad som händer i dag:


- Fixa stallet

- Julhandla

- Fixa förberedelserna

- Rida

- Köpa dom sista julklapparna


Så har mycket att göra. Hörs sen!

Av Johanna Forssell - 22 december 2011 22:02

Kollar på TV ett julmatlagningsprogram :) Lillekisen ligger och sover i mitt knä och är jättegosig. Ingen jul utan katter :)

Pepparkaksbaket blev lycket, Johan (min storebror) gjorde "pepparkakor" av mandelmassa. Lite damp...typ.

Har ni någon idee va jag kan skriva om? Vad vill ni läsa om? Era önskningar = min lag. Ska snart ge hästarna sitt natthö och sne blir det nog sängen. Ska bara kolla klart på Nyheterna och vädret. Snö snälla..... I morgon är det lille julafton. Helt sjukt va fot det går. Känns absolut inte som om det är jul i övermorgon och har ingen julkänsla alls...:( I morgon borde den komma :) Men det känns som om det var nån månad sen det va jul (förra ulen alltså). Jaja nu bara babblar jag på. Godnatt om jag inte bloggar mer :)

 

Lilla Leah som har ätit några möss och en höna (!) i dag. Hönan va vår... Leah är bara 5 månader.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards