dressyrstar

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Johanna Forssell - 16 december 2011 22:51

Börjar få dåliga ideer till inläg så ska börja med en lisat som börjar i dag slutar på julafton.


Dag 1: Bästa grenen

Dag 2: Favorithästen + bild

Dag 3: Denna musik gilla jag

Dag 4: Mina svaga sidor inom ridningen

Dag 5: Mina starka sidor inom ridningen.

Dag 6: Favorit utrustning

Dag7: Min hästhistoria

Dag 8: Framtidsdrömmar


Dag 1: Bästa grenen

Bästa grenen är så klart dressyr. Det finns ingen bättre känsla än när hästen går i perfekt form under en och lyssnar på allt man ber den om. Dressyr har även mer "stil" eller vad an ska säga. Det är noggranare att sakerna ska va fina och man ska va fint kläd - i hoppning räcker det ju med en klubbjacka eller tröja och där äe inga krav på att hästen ska kunna gå på tyglen m.m, Hoppas ni fattar vad jag menar. Jag har alltid gillat dressyr bäst. Jag e ganska feg, t.ex om hästen vägrar så är jag rädd för att rida på hindret en gång till och spänner mig då - vilket resulterar i att hästeb vägrar igen (oftast). Men nu har jag blivit bättre, rider på mer framår istället för att mesa och tvekar inte. Innan våg ajag absolut inte hoppa 90 cm oxer som va maxad på både höjd och bredd, men det gör hag nu. Men jag vill tävla å¨hög nivå och komma någonstans med ridningen annars hade jag lika gärna kunnat sluta rida, jag måste ha MÅL i rindingen hela tiden. Jag vet redan nu att jag aldrig kommer våga hoppa 1.50-1.60 hinder så det fick bli dressyr :)




Av Johanna Forssell - 16 december 2011 21:49

När mamma kom hem hade hon med sig pizza, vars en pizza till alla 5 (Jennifer är också här) och jag åt en fjärde del av min.... Men jag känner mig faktiskt lite bättre, bara lite ont i huvudet :) Kollar på Svenska hjältar på TV4. Roligt faktiskt och intressant. Jennifer (som e knäpp) Hennes knäppa blogg heter www.ponnycheyy.bloggplatsen.se Besök den och kommentera hur knäpp ni tycker hon e! Så blir hon glad   (detta e Jennifer)


I morgon ska vi baka pepparkakshus, baka, handla och typ chilla - det e ju lördag   Sen ska jag se hur jag känner mig i morgon men annars gå ut och mysa med hästarna och min favoritsyssla - presedelsvård :D Det är så sjukt kul!!


Jag måste ha världens sämsta humor men denna e bara bäst!

Katten på råttan, råttan på repet, repet på slaktaren, slaktaren på oxen  


Jaja, godnatt alla!


  

Av Johanna Forssell - 16 december 2011 16:43

Ännu fler bilder :) det går visst att ta bilder och sen ladda över dom till datan och sne bloggen på den stationära datorn! dom här är inte tagna i dag utan i sommras på HFRK's terrängbana. Men senare eller i morgon får ni bilder på stallet och hagarna.

                 

Av Johanna Forssell - 16 december 2011 15:10

Och några sommarbilder :)


                     

Av Johanna Forssell - 16 december 2011 15:07

Har så jävla tråkigt. kan ladda upp gammla bilder från den fasta datan så det har jag gjort. tar jävligt lång tid ska ni veta! Eftersom det är vintern men ingen snö får ni lite riktiga vintrebilder och drömma om snö :D


       

Av Johanna Forssell - 16 december 2011 09:31

Sjuk i dag igen. Nu vill ja verkligen bli bra! Sítter med laptopen i sängen och ska kolla på julkalendern som ag missade i dag. Bye ;=)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards