dressyrstar

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Johanna Forssell - 30 december 2011 23:21

De 3 finaste bilderna av de 10 jag la upp är framröstade. Och det va dom jag också tyckte va dom allra finaste. Vilken av dessa 3 då? Kan ABSOLUT inte bestämma mig.... (tänk på att dom ska passa som framsida på tidningen)

     

Av Johanna Forssell - 30 december 2011 21:00

Jag ska va med i Min Häst's fototävling. Kan ni va snälla och hjälpa mig välja ut en fin bild? Kan inte välja!!!!

                   

Av Johanna Forssell - 30 december 2011 19:16

FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN!!!!

   - Fråga precis vad ni vill :)



Svaren kommer efter 5 frågor :)

Av Johanna Forssell - 30 december 2011 17:45

Först red vi till Lillgården för att rida lite dressyr. Men deras bana va usel som den alltid är på vintern....så då "lekred" vi lite i hallen och körde tagen. Sen sms:a vi Lena och fråga om vi fick rida på hennes fiiiina bana (den är verkligen super) och det fick vi. Så vi red direkt dit fast Jenny red inom oss och drack och undertiden vänta vi vid stora vägen (den är 200 m från vårt hus) Undertiden Jenny och Lukas va iväg tränade Lotta på att stegra ;) Jag behövde verkligen rida ett dressyrpass på Lotta, det har jag inte gjort på två veckor nu, men guuud vad et va svårt att koncentrera sig, jag ville bara lekrida med Jenny (föresten Jenny trilla av idag, Lukas svängde åt ett håll och Jenny åt ett annat, smart Jenny!) Men jag tog mig i kragen och red lite sådär dressyr. Det kändes inte bra men Jenny sa att hon gick jättefint. Jag tränade mycket på galoppen, hon SKA lära sig galoppombyte!!!! Vi red förvänd galopp och sne gjorde vi en galoppövning: Vi red på ett rakt spår (över medellinjen) och galoppera väldigt sakta, direkt från galoppen sakta vi av till skritt, sen direkt den andra galoppen, sen skritt, sen andra galoppen. Sen va vi på spåret och då kunde hon fatta förvänd galopp direkt bara jag flyttade skänklen och fastän hon va ställd inåt. Det blev jag nöjd med! Så såg såg dagens ridpass ut :)

Av Johanna Forssell - 30 december 2011 16:30

Sitter och kollar på bilder från när Nemo var föl. Såå söt han var      


             


Av Johanna Forssell - 30 december 2011 12:45

 

      Hööks 269:-                     Hästbiten sport 599:-


Lite otydlig bild på den från Hästbiten men enligt mig ser dom precis likadana ut. Varför en sådan prisskillnad? Kvaliteen kanju inte skilja såå mycket? JAg skulle även här ta den från Hööks, den ser lite större ut (inte bara pga bilden) och man sparar rätt mycket pengar :) Vilken skulle ni tagit? Någon som har någon av dessa? Själv har jag en exakt likadan som den från Hööks, fast den är köpt på City Gross för 200:- och den har hållt jättebra, verkligen :)

Av Johanna Forssell - 30 december 2011 11:00

Jenny och jag vill åka på träningsridlläger till sommaren. Någon som varit på ett bra ridläger som ni tyckte om och kan rekommendera?? SKulle varit väldigt bra. Det sak va i Skåne inte så långt iväg och man ska få ta med sig sin egen häst. I så fall skulle jag haft Lotta och Jeny Nemo :) Någons om vet?? OBS! Det ska va ett träningsridläger.

 

Av Johanna Forssell - 30 december 2011 09:20

Såja nästan klar för väla :) Ska bara ta på mig ridbyxorna sen åker vi! Hörs senare.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards