dressyrstar

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Hej alla underbara

Av Johanna Forssell - 10 mars 2012 21:02

Eller rättare sagt Godkväll! Ber om ursäkt för mycket dålig uppdatering men det är inte så lätt när min laptop e sönder. Mamam ringer en datanisse men ahn har ej svarat så vi ringer och ringer. Så fort den är lagad kan ni vänta er uppdate! Den är så häääär mycket lättare att blogga ifrån. Längtar efter dig min sköna höna (datorn alltså) :) Nu sitter jag vid den stationära, äter ostchips, vindruvor och dricker vatten till det. + en chokladbit då och då ;) Jag börjar bli lite smått sugen på att sätta igång Borah, stoet igen. Hon är så underbar och rida så det är inte klokt, längtar efter att rida henne. och nu när det börja bli ljusare så hinner jag med att rida 2. Och på sommaren vill jag absolut rida 2 per dag. Kör en + och - sida om sommaren! I brist på annat lixsom.


+

Älskar att det är ljust så länge (större delen av dygnet)

Bada och simma med hästarna

Sommarlov, det längsta och underbaraste lovet på hela året

Bada   

Ridläger

Spola hästarna med vattenslangen - ta dom från hagen, spola med vattenslangen, INTE dra av dom och sen släppa ut dom igen (Borah älskar det)

Ta in hö och halm

Sova på höskullen


-

Alldeles för varmt (visst skönt, men nån måtta får det vara, max 25 grader i solen)

Alla mygg och bromsar



Nu har jag även kollat upp fälttävlan då jag vill börja träna och tävla det. Kan man inte välja mellan dressyr, hopp och uteritt är det den absolut perfekta kombinationen. Så har nu mejlat och pratat med Tågarp RF där dom har träningar.


Vi hörs så mycket vi kan, men minst en gång per dag :) Kommentera gärna vad ni vill att jag ska skriva om :) Vad vill ni?

               

Sommerfelings :) 

 
 
Lina

Lina

10 mars 2012 22:19

härliga bilder :)

http://linaotryggve.blogg.se

Johanna Forssell

11 mars 2012 08:46

:)

 
Ingen bild

Matilda

10 mars 2012 22:44

Jag tycker du har en jätte bra blogg så bara fortsätt att skriva som du gör, om hur du rider (intressantast) och hur du "lever"
Det ända e väl bara att du skulle kunna skriva mer om dina ridpass, hur du och jenny rider m.m

Johanna Forssell

11 mars 2012 08:45

Okej :) Lite mer detaljerat?

 
Ingen bild

Matilda

10 mars 2012 22:46

Du borde även skriva mer om vilken utrustning du använder, rekommenderar och vilken du verkligen inte rekommenderar. Det är jätte jätte bra och hjälpsamt :)

Johanna Forssell

11 mars 2012 08:45

Bra tips! Tack :) Skaffa blogg Matilda så jag kan länka dig :) kusinvitamin....

 
Karin

Karin

11 mars 2012 08:43

Vilka fina bilder! Fick en sån härlig sommarkänsla nu..

http://www.hastkarin.blogspot.com

Johanna Forssell

11 mars 2012 08:44

Jaaa jag med :)

 
Ingen bild

jenny

11 mars 2012 10:55

Du sa ju att du vägrade och inte rev till mig JOhanna ?

Johanna Forssell

11 mars 2012 18:45

OJ! Skrev fel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Forssell - 13 mars 2012 11:27

Jag har börjat blogga på www.johannaforssell.blogg.se i stället för att jag ska testa om bilderna blir bättre där och om man kan se alla. Så följ med mig dit! ...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 20:50

Nu ahr jag precis anmält till en lokal hopptävling i Båstad RK den 24/3. Har anmält till klasserna 2 & 3, alltså 90 cm och 100 cm :) Ska bli så superduper kuligt att hoppa kombinationer :D Mitt mål är absolut inte att placera mig, inte ens komma felf...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 18:47

I förmiddags åkte vi till Väla för att köpa skor. När vi väl va där kom vi på att Jenny och jag behövde vårjackor också. Mina inköp: vita chinos, 2 vita linnen, 2 par skor, en turkos/grön tunika, strumpor och en svart skinnjacka :) När vi kom hem f...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 08:46

Kan börja med att säga att ni sköter er jättebra :) Va inne här sent i går kväll och nu 8.00 har jag 7 nya kommentarer :) Det tar inte ens en minut att skriva en kommentar och man blir super glad :) Tack!   Nu har jag precis släppt ut hästarna oc...

Av Johanna Forssell - 10 mars 2012 20:53

I dag gick det inte så bra. I LD +5 va hon väldigt annorlunda och hade inte alls det flytet hon haft de senaste gångerna. Vi nollade i grunden och omhoppning och kom 5:a i klassen (4 placerade) med 15 hundradelar ifrån placering. Där va superduper må...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards