dressyrstar

Alla inlägg under december 2011

Av Johanna Forssell - 31 december 2011 22:27

Har äntligen bestämt vilket foto jag ska delta i fototävlingen med :) Det blir denna. Den passar även bäst som omslagsbild :)

 

Av Johanna Forssell - 31 december 2011 19:09

Denna månaden har jag (hit tills) bloggat 136 gånger :) Ganska många gånger tycker jag om man bloggar själv. Förra månaden blev det bara 124 gånger. I Januari ska jag blogga sammanlagt 200 gånger. Tror ni jag kommer att klara det?? :)

Av Johanna Forssell - 31 december 2011 18:16

SKA placera mig i LB:1 med Lotta

Träna bättre ökning på Lotta

Bra resultat i LA:1

Startklar LA:P1 till våren 2013

Felfri LC hoppbana

Placera mig med Borah I LB:1 eller LA:1

   

Av Johanna Forssell - 31 december 2011 18:13

Sitter vi datan och bloggar och kollar på TV. Farmor och farafar kommer när som helst och sen ska vi äta. Köttfärspaj och jättegod sallad (det är ju jag som har gjort den) Fast jag får nån slags grönskakspaj mamma och jag, vi äter juinte kött :=) Vet ej om jag bloggar mer i dag men i morgon hörs vi igen. Lovargrym uppdatering hela året :) Någon som kan göra header till mig? Vet inte hur man gör.....

 

Av Johanna Forssell - 31 december 2011 17:52

   GOTT NYTT ÅR ALLA BLOGGLÄSARE!!!!

           HA ETT BRA 2012 :)


   

   

Av Johanna Forssell - 31 december 2011 17:30

Vad är dina mål i ridningen?

Mitt långsiktiga mål är att bli dressyrryttare. Jag vill tävla bland dom högsta klasserna i dressyr (helst på egen häst)

 

Vad är dina mål med Cassiopeja?

 Mitt mål med Cassiopeja 2012 år att utvecklas enormt inom dressyren. Jag SKA placera mig i LB:1 och LA:1, lyckas vi inte ens göra det nästa år så lär vi aldrig komma någonstans och då säljer jag henne. Även en placering i 90 hoppning hade suttit fint. Lära henne alla rörelser som är med i LAP:1 programmet. Långsiktigt mål (kanske slutet av 2013) ha tävlat LA:P1

Vilket är ditt favorit hästmärke?


Gold medal och Schookemöhle. Dom har så sjukt fina grejer till både häst och ryttare.

 

Hur många egna hästar har du haft?

Jag och min syster fick Lukas när vi va 5 och 7 år. När jag va 13 fick jag Lotta. Så 2 stycken :)

 

Hur högt har du hoppat?

Ööömh, vet faktiskt inte Tror det är 1 meter. Fast nu är jag för hopprädd för att hoppa högre än 90 c. ;)


Ska du va med på 13-spelen i Helsingborg?

Nix, men en lokal hopptävling i Åstorp den 14 Januari.


Vad är det bästa/sämsta med Cassiopeja inom ridningen?

Det bästa är att hon har väldigt lätt (äntligen) för att samla galoppen. När hon kom kunde hon inte ens fatta galopp om hon inte fick slängtrava in i den (dåligt utbildad eller vad) och nu kan hon galoppera på stället nästan på, det går mycketlångsammare än när hon skrittar. Sen att hon är känslig för hjälperna (förutom om hon e pigg). Sen är det att hon inte är lat utan pigg och framåt hela tiden. Jag hatar lata hästar. Det är det värsta som finns.

Det sämsta är att hon lätt blir stressad. Så fort hon blir rädd för något eller hon hör något speciellt kan hon inte koncentrera sig och bara slänger upp med huvudet och slutar lyssna.


   



Av Johanna Forssell - 31 december 2011 12:23

....att ställa frågot till frågestunden  och rösta på vilken bild :)

Av Johanna Forssell - 31 december 2011 12:21

Nu ska jag ut och rida :) Har tyvärr ingen bild på dagens outfit men hoppas att jag kan fixa det senare :) Men det är i alla fall dessa sakerna.

                       


+ brunt ´dressyrträns och brun dressyrsadel

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards