dressyrstar

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Forssell - 29 februari 2012 22:11

Denna månadern har jag skrivit exakt 182 inlägg och bloggen har blivit besökt av sammanlagt 601 besökare.

Tack för denna månaden och välkommen till nästa :)

 

Av Johanna Forssell - 29 februari 2012 20:51

Eller ja, ska inte gå och lägga mig än men sista inlägget för i dag. Jag ska bara kolla klart på ett program som slutar om 6 minuter och sen läsa + äta äpple. Gotti gottit :D Godnight  

   

Av Johanna Forssell - 29 februari 2012 20:28

   

 
Av Johanna Forssell - 29 februari 2012 18:41

Nu är jag hemma efter en lång dag på Lillgården. I morse fodra vi och släppte ut som vanligt och sen skulle ju Mister vaccineras vid lunch så jag red honom vid 10.30 Jag har aldrig ridit någon häst under alla dessa år som är så stel och stenhård i munnen. Han va som att lägga bett + tyglar runt en stor sten och försöka dra. Fy fan, han va en stor mardröm som jag hoppas slippa uppleva igen. Sen i eftermiddas så fixa vi staketet till sommarhagarna och tog in hästapållarna. Jag glömde gummistövlarna hemma så jag fick ta ridstövlarna, men jag trodde att det va bra och knappt nåt vatten för där e ju inte upptrampat som i dom andra hagarna. Så gick vi där och pratade och sen går jag ner i världens djupaste vattenpöl och vattnet bara forsar in. Det skvalpar vatten i ridstövlarna för varje steg jag tar. Fy i helvete! I morgon är sista dagen och mocka till ponnisarna för på fredagar mockar deras skötare till dom. Lite skönt om man säger så. Jag har fan träningsvärk i benen.Kanske också för att Mister är den latate häst jag ridit så man får ju driva heeeela tiden. Jävla häst! I morogn blir det en runda på Locke. Jag orkade inte rida när jag kom hem så Jenny red ut med Lotta en liten runda. I morgon ska vi i alla fall se om vi kan hoppa, men banan e usel så antagligen får vi rida ut eller rida dressyr tills det blir bättre väder. Fan. Jag måste ju hoppa några gånger innan Trolleholmtävlingen, fast det är så himla lågt så det spelar nog ingen roll egentligen. Nu vill jag börja hoppa LB! Oj va inlägget ökar i rader, nu får jag nog sluta babbla och skaffa ett liv....eller? :) Ha ha eller fortsätta kolla TV. Hörs!

  

Av Johanna Forssell - 29 februari 2012 17:04

Gulliksen inlagd på sjukhus

29 februari 2012

Hoppning             Norske hoppryttaren Geir Gulliksen blev i tisdags inlagd på Drammens Sjukhus. Han har fått blodpropp i båda lungorna men mår under omständigheterna väl.


Geir har inte känt sig i form de sista månaderna, han har haft problem med andningen och under tävlingarna i Scandinavium förra helgen blev det riktigt tungt. I tisdags blev han inlagd på sjukhus och man konstaterade blodpropp i båda lungorna.

- Jag mår bra nu. Jag hoppas på att bli utskriven någon av de närmaste dagarna men behöver fortsätta med intravenös behandling, säger Geir till Ridehesten.


Geir Gulliksen va en av alal ryttare jag såg i Göteborg :)

 

 

Av Johanna Forssell - 29 februari 2012 11:00

1.



2.    



3.  



4.  



5.  



6.  



7.   



8.  

Av Johanna Forssell - 29 februari 2012 07:33

Nu har jagkvar att ge pållarn amat och sen ska jag till Lillgården för en tredje dag. Mister ska jag rida nu på morognen.

Av Johanna Forssell - 28 februari 2012 21:16

Detta är nog 5:e gången ag har hästnummer 6!

StartnrTidRyttareHästHästnr
(1)14:21
 
Norrhaga SackMaraschino - Kunta Kinte RNF 86Astrid BerggrenChristina Mårtensson26
(2)14:28
 
Argentum SciroccoRookery Fullflight - The Hale HeliosSven Ivarsson, FörslövNatalie Bengtsson1
(1)14:35
 
PercyOkändImp HollandElise Jönsson27
(2)14:42
 
Birdwood BranniganOkändImp EnglandLara Ettwein5
(3)14:49
 
FrankoOkänd - OkändImp HollandFanny Andersson12
(4)14:56
 
Sir Bo-Gi M3Veronas Bo-Gi - Carneol xMaud Ohlsson, KarlstadCatarina Sånge31
(5)15:03
 
HighlightHighway - JaguarJ.B Vandeveen, HollandMadeleine Gustafsson16
(6)15:10
 
PumaVerona´s Gerswin - Karlsfälts CarusoKatarina KarlssonGit Johansson28
(7)15:17
 
Trestena HavannaVardra Santos - Richard of York xxFam. Lovén-KylanderMarie Fransson34
(8)15:24
 
Hesselteich´s DavenportDonnerblitz - Davis CupUlrike HemschenbermMalin Wesén15
(9)15:31
 
CassiopejaOkänd - OkändOkändPia Forssell6

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards