dressyrstar

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Johanna Forssell - 6 februari 2012 21:24

Hejsan!

Jag fick äran & gästblogga hos Johanna, thihi.. så varför inte!? c:

Jag heter Jasmine och är född -96.

På min fritid så rider jag, sköter en ridskolehäst vid namn Uffe & han sköter jag 7 dagar i veckan. 

Uffe är en arabblandning, vet inte när han är född riktigt.

Han är pigg som bara den i hoppning & uteritt men hur snäll som helst.

Man kan säga att Uffe är mitt liv.

Ni som är intresserade av att läsa mer om mig & Uffe kan följa min & mina kompisars hästblogg http://allroundryttarna.devote.se - bloggar om mig & Uffe varje dag.

I somras skötte jag även en annan häst åt en kompis lite då & då, Delcilla hette hon.

Förutom att vara i stallet så jobbar jag även på ett hunddagis nära mitt hus, riktigt skoj det. 

Ungefär runt 15-20 hundar per dag. Jag är såklart där efter skolan. 

På min egna blogg så bloggar jag om hunddagiset 5 dagar i veckan (inte helgen) så då bjuder jag på bilder & skriver hur det varit osv. 

Bloggar även om annat... hela mitt liv ungefär. 

Annars är jag väl med kompisar & massa sådant. 

Ni som är intresserade av att läsa mer om mig hittar mig varje dag på http://Jasminesdagbok.devote.se

Det var allt för mig. Ha en skön kväll. 

Kram!

Jag & Uffe (Gammal Bild)

 Jag & Delcilla (Förra vintern)

 Jag

Jag & Uffe

Jag & Lina (En valp från hunddagiset)



Av Johanna Forssell - 6 februari 2012 20:07

Sen ätning i dag :) Mamma är och handalr och jag har beställt en stooooor godispåse. Så resten av kvällen blir äta godis, fortsätta på SO uppsatsen och datan :) Najsigt! I morgon händer inte mycket. Svårt att blogga när det inte händer någonting annat än att man e i skolan. Det blir ju inga ordentliga ridpass heller när det är så hårt. Men banan på Lillgården är perfect så på onsdag blir det ett dressyrpass, dock lite lugnare än vanligt då hon inte har gått på en vecka. Hejsvejsan på er, nu håller jag kväll med bloggandet (om jag kan)

Av Johanna Forssell - 6 februari 2012 19:23

Jag vill verkligen komma igång med tävlandet nu. Älskar att tävla, det är det bästa som finns. Älskar alla förberedelser dagen innan, träningen, gå upp supertidigt, fixa, packa ihop, vämra upp och sen in på banan. Så fort vi fick Lukas började jag tävla och sen dess är jag fast. Nu har jag kollat upp tävlingar fram till vecka 14, får gallra lite, kan ju inte tävla både lördag och söndag samma vecka. Men varje vecka så! Här kommer lite tävlingar jag kollat upp. Dom med fet text är dom jag nog ska välja och anmäla till :)


Hopptävlingar

v. 7 Åsbo Ponnyklubb (anmäld)

v. 9 Perstorp Kör-& ryttarförening

v. 10 Ängelholms Ryttarförening

v. 12 Båstad Ridklubb

v. 13 Helsingbogs Fältrittklubb


Dressyrtävlingar

v. 9 Tågarp Ryttarförening

v. 14 Landskrona Ridklubb

 

Jag vill tävla!!!!!!!!!!!!!!

   

Av Johanna Forssell - 6 februari 2012 17:59

Hej alla! Så fort jag kom hem gick jag ut till Lotta. Hon hade ingen lusta att komma in i dag. Jag red bara till Lillgården och tillbaka en lite längre väg, red i 30 minuter ungefär. Stenhårt överallt så går ju bara att skritta. Sen så när jag red på en hård markväg så kom där några travandes bakom mig och min första tanke: Vilka idioter, travar på detta underlaget. Sen såg jag att de va en som e kompis med Jenny tror jag. Hon va pigg i alla fall! Men jag önskar att hon alltid va jätte jätte jätte pigg så hon bara rusar och e som Lukas. Hatar lata hästar och hon ä typ på gränsen. Visst hon e framåt och så och busar till rejält men inte tillräckligt. Nationellt prov i morgon ska packa ner liten "matsäck" och ha under provtiden :) I morgon ska hon stå igen för dels kommer jag hem sent och dels så ska hon enligt schemat ha ledigt. Men i dag följde vi det i alla fall!


Mån: Uteritt

Tis: Ledigt

Ons: Dressyr

Tors: Ueritt

Fre: Hoppning

Lör: Valfritt

Sön: Dressyr


Nu ska jag titta på TV, kekka och typ nåt annat.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards