dressyrstar

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 23:41

Ska snart gå och sova men ska bara se klart Bond filmen. Tänkte för en gångs skull ta sov morgon i morgon så jag sak inte gå upp förren 9-9,30 :) När vi kom hem i dag anmälde jag till en dressyrtävling. Även om jag vill tävla hoppning nu så ska jag ta några dressyr också.Det blir i Tågarps RF den 4/3 då jag ska rida LB:1 och LA:1. Kommer ej blogga mer i dag så Godnatt :)

   

Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 22:45

Fattar inte varför det alltid alltid e problem med bilderna!!!!!! Dom syns ju inte!!!!!

   

Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 22:38

Min favorithjälm kör vi på nu. I hoppning är det absolut en GPA hjälm. Så snygt till hopppningen men skitfult till dressyr.  

Min favorit dressyrhjälm är klart Charles Owens Wellington. Sååå snygg, to die for.

 

Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 22:28

Tänkte börja med en ny favorit. Nämligen Min/mitt favorit ....träns, schabrak. täcke, sadel, hjälm osv. Kul va? :)

Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 22:23

Kör med en Hiss/Diss så här på lördagskvällen :) Denna gången med schabrak.



Dissar  : Randiga schabrak. Det ser ju ut som köksgardiner ungefär. Usch. Dissar mönstrade schabrak över huvud taget föritom rutor då.


    


Hissar  : Sånna här schabrak är dom absolut snyggaste som finns!




Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 21:05

Hej och godkväll :) Sitter och kollar på gladiatorerna och sen är det James Bond filmen Världens räcker inte till. Mamma köpte hamburgare och massor med godis för att vi fick vår efterlängtade placering :D I morgon ska Lotta få ledigt. Ska faktiskt testa att pyssal lite med Nemo. Även om han e så j*vla jobbig så om man inte gör något med honom kommer han bara att bli värre och värre. Så ska testa :) Nu ska hästarna ha innan James Bond filmen. Hörs sen.

 

Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 19:15

Klicka mig in på Hööks och såg att dessa transportskydden kostat 599:- och nu kostar dom 299:-! Tror detta blir nästa inköp och sak inhandals så fort som möjligt. Hon trampade sönder några knäppningar på dom andra i dag.

 

Av Johanna Forssell - 18 februari 2012 18:22

Ja, vi kom hem mycket senare än vi trodde, trodde vi skulle va hemma vid 13 typ och vi va hemma ca 15.00 Det regnade och blåste heeeeeeela tiden även om det va uppehåll då och då. Hon kändes bra i båda klasserna men båda banorna va dom klurigaste jag ridit, och omhoppningsbanan ska vi inte prata om! Haha en utvärdering då...... Jenny fottade massor men lan inte ladda över bilderna nu, ska fixa det sen.


LD +5

Hon kändes fin på framridning och va framme för skänkel men va lite trött. En snabb galopp ett varv på paddocken fixa den saken. Sen regnade sm huttsingen så mamma fick assistera med att springa och hämta Pejas täcke så jag kunde ha det om benen och över sadlen så den inte blev blöt. Till på köpet va dom försenade så vi fick skritta runt runt runt jäkligt länge och det resulterade i att Lotta blev lite loj igen. Men på framhoppningen piggna hon till så fort hon fick sn på hinderna och flög över alla. Sen på banan blev hon rädd för alla start och målpelar. Hon belv lite flackoch lång och hamnade i korsgalopp ett par gånger men vi tog oss till omhoppningen. Där blev hon rädd för banan typ lättaste hinder och vägrade. Hon vägrar ALDRIG för att hon jävlas eller inte vill utan bara när hon blir rädd. Och detta hindret va ju jätteläskigt där översta bommen på räcket va rödrandig. Det va nog en orm, Lotta! Så det blev 4 fel och 2 tidsfel. Vi slutade på plats 8 av 15 startande.


LC

Hon va verkligen super super super duper fin på både framridning och framhoppning. Hon minska galoppen så mycket så det gck saktar än dom som skrittade. Hon va superfin i allt - det skulle avrit dressyrtävling just då! På framhoppningen hoppade jag 1 meter för det skulle kännas lågt inne på banan. Sen kom mamma och sa att väldigt många av de som startadt hade vägrat på nummer 5, en bred, vit, maxad oxer. Lotta tvekade lite grann på den men jag satte sporren i henne och då flög hon över. Denna rundan gick så mycket bättre, eller kändes i alla fall. I omhoppningen gasade vi som fan men efter näst sista hindret blev hon så lång och stark så jag hann inte ta den planerade vägen utan fick ta en mycket längre. Jag startade som nummer 15 av 25 startande och ni anar inte känslan när speakern sa: Och där va klassens första dubbelnolla i mål och tog därmed täten på 31.99 sekunder. W-O-W! När jag kom ut va jag tvungen att andas ett bra tag - hade helt glömt av att andas under omhoppningen. Väntade spänt på vad resterande fick. Slutade på 3:e plats av 25 startande. Hon som kom 2:a fick 8 hundradelars sekund snabbare än jag. 8 hundradelar! et är inte ens en tiondels sekund! Men jag är supernöjd med henne och taggad inför nästa hopptävling som är i Båstad RK vecka 12. Då sak jag hoppa LC och LB. 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards