dressyrstar

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 20:55

Blev ingen träning i dag. Kallt, äckligt väder tyckte väl Jenny, den lille klenisen. Men i morgon SKA jag till skolan så jag kan rida Lotta sen. Följer schemat även om hon hde ledigt i dag i stället för dressyr. Det passet tar vi igen på lördag i stället då det är valfritt efter vad jag känner att vi behöver träna mer på. Men i morogn blirdet i alla fall uteritt. En längre runda då eftersom hon haft ledigt 2 dagar i rad. PÅ fredag kör vi på hoppningen, skriver mer om det i morogn och om vilka övningar jag sak göra. Tänkte för en gångs skull träna lite trav och galoppbommar innan jag ställer fram hinderna. Nu ska jag sova så jag e bra i morgon, och sen får jag ju inte missa min favoritlektion - HEMKUNSKAP! Fundera faktiskt ett bra tag över att gå resturanglinjen men kom sen fram till att jag INTE vill jobba kvällar och helger. Jobba ska man göra på dan. Godnatt alla, nu blir det sängen för mig :)

     

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 20:51

I brist på annat skriver jag alla bloggar jag brukar läsa. Utan inbördes ordning.


Läser varje dag

Ponilovers

Pownieskvaller

Dressageworld

Dressyrmupparna

Gennes

Zandiii

Inaogren


Läser när jag har tid

Beanorling

Nellieberntsson

Ponnysanning

Ponnycheyy


+ att jag läser de bloggar jag får kommentarer ifrån.


P.S Jag HATAR bloggar som har usel uppdatering. Dom slutar jag läsa ganska omgående.

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 19:22

   


                   LYX                                vs                      BUDGET


Lyx: 1595:-Schokemöhle sports                           Budget: 479:- Hööks Hästsport


Jag tycker tränsen är väääldigt lika (förutom pannabandet). Annars ser dom precis likadana ut. Tycker att budgeten är mycket snyggare och det är även det jag skulle valt. Vore intressant att veta vad ni skulle valt :)

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 18:14

Johanna Hissar  


   


Hiss till detta tränset. Ny modell som avlöste den andra billigare varianten av träns som Hööks hade innan. Jättesnyggt med sömmarna på pannband och nosgrimma. Fast den förra modellen va snyggare. Detta kostar 249:-



Johanna Dissar  


   


Detta tränset, också det från Hööks, tycker jag är gräsligt. Jätteful nosgrimma, riktigt fult med en sån "flärp" till snokremmen och hatar när käkremmen knäpps så. Och sen är det fult med sånna knäppen på tylfar och sidostycken. Nä en stor diss. Kostar 499:-

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 17:53

Johanna Hissar  


   


Dessa ridtövlar är nya för i år och så jääävla snygga! Älskar dom. Om jag inte redan hade köpt ridstövlar hade jag utan tvekan tagit dessa. Kostar 1599:- på Hööks vilket är ett bra pris.


Johanna Dissar   


 


Fastän jag är dressyrryttare så hatar jag dressyrstövlar. Dom är liiiite snyggare när dom är på men även då är dom blä. Jag tycker dom ser ut precis som konstläderstövlar. Kostar 2499:- på Hööks och är också nya för i år.

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 16:58

Har superduper tråkigt. Som tur är kom Min Häst i dag och även en katalog med 75 % rea på hästprodukter på boule.se :)

Sen bakade jag dubbel stats chokladbollar, en sats havrekakor och en sats korintkakor. Så nu behöver mamma handla i kväll! Blir nog så att Jenny tar Lotta på träningen i kväll. Ska be henen skriva om ridpasset senare i kväll. Och nu har min stortå somnat.... -.-

Eftersom jag ahr så tråkigt ska jag göra massor med inlägg ikväll så håll utkick :)

 

Den gula är min bäbis <3

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 14:02

Jag brukar alltid göra tårta till pållarna när dom fyller år eller jag bara vill ge dom nåt extra smarrigt. Detta är mitt recept.


INGREDIENSER

2 stora runda knäckebröd

1 morot

1 äpple

1 vanligt knäckebröd

Betfor (uppblött så klart)

Havregryn

Sirap

Glasyr

Äpple till granering

Aliminiumfolie


GÖR SÅ HÄR

Riv äpple och moröter och lägg i en skål. Krossa knäckebrödet mellan händern. Lägg i betfor, havregryn och rikligt med sirap. Lägg blandningen mellan de 2 knäckebröden (ett som botten óch ett som "lock"). Lägg sirap som en kant runt ovanknäcket. Skär äpplena som hjärtan och tryck fast i sirapen. Skriv hästens namn med glasyr. Slå in i aluminiumfolie och ta med till stallet. KLART!
Här är bilder på tårtan jag gjorde när Borah fyllde 20 i våras :) Uppskattat kanjag säga.


     

 

Av Johanna Forssell - 1 februari 2012 13:56

Hemma i dag, e´sjuuuk. Så ingen träning i dag, och vet ni - det känns faktiskt skönt! Vet inte änu om Jenny ska ta Lotta på Jan träningen eller om hon får stå i dag också. Annars har jag anmält tråkigt. Sitter vid TV:n och datan och äter. Typ det. Har även laddat upp bilder till bloggen :)

Kolla denna videon, en hoppryttare trillar av under banan, spola fram till 50. http://svtplay.se/v/2684009/hastsport/varldscuphoppning_leipzig

   

Kisarna fyllde år :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards