dressyrstar

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Johanna Forssell - 7 februari 2012 21:58

Nu är det dags för mig att hoppa i säng. I morgon blir et dressyr/markarbete med Lotta. Har 2 övningar som jag tänkte fokusera på:


2 bommar på långsidan utan att mäta ut rätt avstånd. Ska själv kunna reglera sprången så dom stämmer in.

3 bommar på serpentiner på bågarna över medellinjen. Byta galopp efter varje bom.

 

Får se hur det går. Hon gör ju lite som hon själv vill ibland. Det börjar bli ite varmare, termometern kryper upp emot nollan. Bra. Gillar inte när det är så jättekallt, då blir man bara sjuk (i alla fall jag) Och på sommaren är det alldeles för varmt. Runt 15 grader är prefekt. Nä nu ska jag sova, Godnatt!   

 

Av Johanna Forssell - 7 februari 2012 17:03

Hej! Hemma nu. Nationella provet gick såååå bra (går på känslan). Det kändes ritkigt bra. Har inte mycket att säga i dag. Är ensam hemma, tröstar mig med datan och godis sen måste jag duscha också. I morgon bli det ett dressyrpass på Lotten, inte så hårt då hon stått så länge men lite lagom. Då ska jag mest finslipa grunderna och lägga fokus på dom. Måste måste MÅSTE träna på öka och minska galoppsprången och att hon landar i rätt galopp efter hinden. 2 bomma behöver jag då. Taggad till hoppningen nästa helg, är du också det Lotta? Jajajjajajajaj slta babbla nu Johanna, hejdå.

 


P.S Gästbloggar på bloggen www.jasminesdagbok.devote.se i kväll. Håll utkik!

Av Johanna Forssell - 7 februari 2012 11:00



Jaa, finns väl inte så mycket annat att säga om dessa utom att dom är SKIT fula. Ful modell, fult med snörning helt upp och sen nån konstig knäppning vid vecket. Finns på Hööks för 1799:-

Hej

Av Johanna Forssell - 7 februari 2012 07:26

Nationella prov i dag :) Tycker det e så himla fånigt med alal som skriver på Facebook: Vi har nationella i dag! Taggad som fan till NP! Vi ahr nationella, vi har nationela, VI HAR NATIONELLA!!!! Jaja, men vi går på eftermiddagen också. Men på torsdag är provtiden 9-11.30 så då slutar vi när det är klart. Hinna rida innan det blir mörkt? Jihoo :) Nu måste jag gå ut i vintervädret och ge pållarna och sen till bussen.


TACK Jasmine (www.jasminesdagbok.devote.se) för den fina gästbloggningen!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards