dressyrstar

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 21:52

Nu ska jag bara kolla klart på det sista på 2 1/2 men och sen ska jag läsa lite innan jag bäddar ner mig för natten. I dag har jag (tror jag) haft rekord i uppdateringar på en vardag. 11 inlägg har det blivit i dag och 12 med det här! Bra gjort tycker jag! Och ni har blivit mycket bättre på att kommentera. Det gillas!   Så godnatt alla. Och ni som bara är negativa och gör en så himla dålig stämning på bloggen, jag ahde varit väldigt tacksamma om ni kunde strunta i att läsa min blogg eller åtmisntone i att kommentera. Men nu blir det inget negativit mera. Godnatt :)

     

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 21:48

Nog för att jag älskar klara och starka färger på outfitar men denna tycker jag va liiite för mycket ornaget. Om man skulle haft något i svart  så skulle den bli kanon.

 

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 20:30


Dubbelseger för Tinne i Florida

2012-02-13


Tinne Vilhelmson-Silfvén fortsätter sitt segertåg i Florida. Under söndagen tog hon en ny seger på Divertimento, denna gång i Grand Prix Special.


Liksom i fredagens Grand Prix var Tinne och Divertimento helt överlägsna. Resultatet 74,356 procent betydde en vinstmarginal på nästan sex procent. Programmet som reds var den nya olympiska specialen, FEI Olympic Grand Prix Special, som också kommer att vara avgörande för lagresultatet på OS i London i sommar.

Pether Markne slutade på en tionde plats med Barbados Melody. På andraplats återfanns svenskfödda D-Niro (e. D-Day - Napoleon 625, uppf Christina Almström), riden av Jacqueline Brooks, Kanada.

Läs mer på dressage-news.com

Resultat i Kalendern

FREDAG

Tinne och Divertimento överlägsna

Tinne Vilhelmson-Silfvén på Divertimento vann överlägset fredagens Grand Prix i West Palm Beach, Florida. Ekipaget hade hela fem procent till godo på tvåan Christopher Hickey, Douglas Hilltop, USA.

Tio år gammal är Divertimento fortfarande orutinerad på Grand Prix-nivå. Men i sin fjärde GP-start slog han till med hela 74,383 procent och personligt rekord.
- Han behöver fortfarande mer rutin. Det behövs bara att två personer applåderar för att han ska bli exalterad, säger Tinne till dressage-news.com

Pether Markne och Barbados Melody tog en trettondeplats i klassen. På söndag väntar Grand Prix Special med både Tinne och Pether till start.


Grattis Tinne till välförtjänta segrar. Text tagen från www.ridsport.se

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 19:43

Nu kollar jag på 2 1/2 men och har precis ätit :) Har paxat TV:n klockan 21.00 för då är det nya avsnit av 2 1/2 men! :D I morgon ska jag fixa hästarna och mocka på förmiddagen, sen äta och plugga och sen vid 13 typ ska jag fixa Lotta och sen rida till Lillgården och hoppa bana. Mitt på dagen på vardagen är där ingen på Lillgården så då kan man bygga fram bana,hoppa pch bygga undan i lugn och ro :) Hoppas bara att banan inte är oridbar för snön, hoppas att Lars har harvat så den är lika bra som den varit nu under vintern. För jag måste verkligen hoppa. Så ser min tisdag ut. Nu ska jag kolla vidare så bye bye :)

 

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 19:15

Johanna Dissar  ......


.....denna hjälmen från hastbutiken.com. Den på Hööks är mycket snyggare. Kostar 679:-


   

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 18:41

Några sånna här ridbyxor har jag aldrig sett förut. Visste inte ens att det fanns! Vet inte riktigt vad jag tycker om dom. Dom är ju rätt coola men aldrig något jag skulle ta på mig. Vad tycker ni? Hiss/Diss? Finns på hastbutiken.com för 630:-

 

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 18:02

Ridningen i dag gick bra. Jenn trilla inte av och Nemo va superdutkig. Vi red bara hemma i en av hagarna eftersom Nemo i princip inte gått på 3-4 månader. Han tyckte det va roligt att få göra  något igen! Det va rätt halt och dom fick styltor så det va inte lätt för dom att arbeta i form så det struntade jag i. Vi kknäppte några bilder också. Håll till godo.

                     

Av Johanna Forssell - 13 februari 2012 15:38

Nu är jag hemma och nu ska Jenn Penn och jag ut till pållarna. Vet inte riktigt vad jag ska göra med Lott i dag. Måste hoppa innan Lördag i alla fall. Kanske så här?


Mån: Uteritt

Tis: Hoppning (jag ledig)

Ons: Dressyr för Jan (jag ledig)

Tors: Beroende hur det kännts hoppningen tisdag så hoppa ett litet skutt på 95 eler rida ut

Fre: Skritta 45 minuter

Lör: Hopptävling


Så får det bli! Nu ska vi ut och Jenny ska sätta igång Nemo i dag också. Jag tror att Jenny kommer bli mäniskomos ;)


   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards