dressyrstar

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Johanna Forssell - 17 februari 2012 21:59


Rubrik: Jennifer gästbloggar!!

Hej alla johannas bloggläsare! Jag heter Jennifer Winther och är 12 år, fyller 13 den 6 november.

Jag har 1 och en halv häst kan man säga, hehe, alltså min familj äger en häst som heter Palmbackens Prins o han är ett gotlandsruss som är född 2006 alltså är han 6 år i år. Jag har tävlat med honom upp till L:B och det har gått väldigt bra, om man struntar i ungponnychampionatet förra året, men det ska vi inte gå in på nu…


Den bilden är lite konstig på honom, men den får duga.


Min andra “halva” häst heter Amilla och hon är min foderhäst. Jag tävlar med henne i både hoppning och galopp och det har gått väldigt bra i båda grenarna. I somras blev hon lite rädd för att hoppa för vi gick omkull så vi har fått börja om på ruta 1 med hoppningen igen, men nu går det hur bra som helst. Jag har varit ute med henne på några lokala tävlingar och faktiskt, förlåt om jag skryter, så har vi tagit placering i varenda en, även om det bara e 4 tävlingar. I galoppen har hon bara sprungit 1 lopp och där gick det jättebra, vi vann faktiskt!:D



Det är också lite konstig vinkel på den, men den får också duga.


Jag har en kanin och två katter också. Katterna heter mimmi och musse och dom är lite mindre än ett halvår. Dom är hur gosiga o busiga som helst.

Den stora vita är musse och den lilla svarta är mimmiJ



Naw va små som var då. Man kanske inte ser den lilla svarta katten så bra…


Min kanin heter fluffsan och är supersöt! Han är ganska duktig på att hoppa också, min söta lilla ninis:D



Han har ett svart sträck på ryggen också.


Det var allt från mig och tack johanna för att jag fick gästblogga här, min blogg, där johanna också ska gästblogga, heter www.ponnycheyy.bloggplatsen.se

Hoppas det var ett uppskattat inlägg, hejdå!




P.S Bilderna funka inte, får dom i ett senare inlägg.

Av Johanna Forssell - 17 februari 2012 21:24

HAr varit en lugn och allmänt skön kväll. Nu ligger jag i min gosiga säng med laptopen i knäet och latjsar på nätet. Haha :) I morgon ska jag upp 6.30 Kanke hinner slänga upp nåt inlägg när jag äter frukost men annars har jag gjort någon tidsinställda. Passar på och säger Godnatt även m jag inte ska sova riktigt än, håll utkik under kvällen här kommer det upp en gästbloggning! Ett lycka till hade suttit fint. Älskar morgonnen inna man åker på tävling. När jag går upp har jag ett sånt pirr i magen och bara längtar efter att få åka. Sen när man kommer fram DÅ blir jag nervös. Men som min kloka Svenskalärare sa: Man är inte nervös, det är bara en känsla. Och sen när man sak gå banan brukar jag va så pirrnervös så jag säger den minst 10 gånger för jag e så stresad då så jag glömme den hela tiden. Måste ta det L-U-N-G-T!!!!!!! Ja ja godnatt  nu och glöm inte kolla in senare i kväll.

  Är du nervös Lotta?


P.S Glömde säga att jag gästbloggar på www.ponnycheyy.bloggplatsen.se i dag

Av Johanna Forssell - 17 februari 2012 18:36

Hej på er! Har ej haft tid att blogga förren nu. När jag kom hem så gick jag direkt ut och red ett lätt, roligt passa på Pejan. Strunta i om hon gick i form utan koncentrera bara mig på att hon skulle ta förhållning + skänkel direkt. Med en gång och sen kolla så att längning/minskning av galoppsprången satt. Hon va jäkligt pigg kan jag lova! Sen i slutet hoppad ejag 70 cm 2 gånger och 90 cm 2 gånger. Kändes super. Hon vägrade en gång på 90 cm men det va väldigt klokt av henne. Där va jättelöst och djupt underlag och vi kom heeeelt fel så om hon inte vägrat skulle det nog inte gått så bra. Kloka pålle :) Sen har jag packat in alla saker i bilen, fick tränga ihop dom ordentligt så att Jennifer saker också får plats och det ska gå lätt och smidigt att packa in (antar att jag ska va tjänare när det ska göras) Och efter allt va inne så fixa jag Lotta. Har aldrig fixat henne så mycket inför hopptävling, där gör det ju inte lika mycket om dom inte e perfekta som i dressyren. Jag tvättade svansen och benen så vattnet va alldeles klart efter svanstvättningen, och sen flätade jag den så den ska va stor, fluffig oc lockig i morgon. Älskar hennes svans! Sen ryktade jag henne, enn absolut inte speciellt mycket ändå spegla sig ljuset  hela hennes kropp. Vet inte om det syns så mycket men det gjorde det verkligen. Fottade lite också i stallet. Nu ska jag äta pannkakor och soppa och sen TV. Ska (om jag orkar) smörja tränset, har redan smörjt sadeln. Sen va den marinblåa huvan alldeles för stor i öronen, när hon hade den på sig så va huvöronen en halv gång större än hennes öron. Jag sydde in den själv och dom blev PERFEKT långa. Så i morgon kommer hon ha marinblå huva och marinblått schabrak och sen ska jag ha marinblå fleecetröja. Dösnyggt! Ni får kort i morgon på vår tävlingsoutfit :) Nu: bilderna

               

Har bara ett multitunt täcke på henen för att hon inte ska skita ner sig under natten.



Av Johanna Forssell - 17 februari 2012 10:30



Denna flughuvan tyckte jag va cool :) Skulle passa Lotta som alltid bränner sig på mulen. Kostar 99:- på Haglunds.

 
Av Johanna Forssell - 17 februari 2012 07:37

Jaepps nu ska jag till skolan :) Fredag i dag och tävling i morgon, Kan det bli bättre!? Lääängtar nåt sjukt! Natten innan är jag så förväntansfull så jag kan inte sova och sen HATAR jag att vakna typ 3 på natten och bara fan va det e långt till jag ska gå upp. Sen tror man man legat i någon timme minst och och så har det gått 10 minuter :( Bläää! Ska bli så sjuke roligt. Nu vill jag bara hitta hennes luva det har jag ej gjort och sen gick nummerlappen sönder förra tävlingen så ska lleta efter en sån också. Ni har ingen extra Jennifer?

Nu ska jag gå, hörs senare!

 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards