dressyrstar

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Johanna Forssell - 9 februari 2012 22:01

Godnatt alla bloggreaders :) Nu ska jag läsa lite och sen sova. ´Är super duper glad att jag kan ladda upp bilder. Nu kommer ni få bilder från ridpassen (varje bild jag lägger up under i alla fall dagen sridpass kommer vara från det ridpsset jag skriver om) Ska försöka få tag på nån som kan fotta så ofta som möjligt men det är det lite ont om. Ska be mamma ta massor av kort på tävlingen nästa lördag :) Godnatt alla. Ni får lite restbilder från i somras/höstas.

             

Av Johanna Forssell - 9 februari 2012 21:59

Vi har ju hållt på att renovera och bygga om mitt rum och nu är det nästan helt färdigt. Det är bara lite hyllor, en bokhylla och lite fotton som ska upp :) Blev förälskad i tapeten så fort jag såg den i affären. Vad tycker ni? :)

     

På mellanbilden syns några av mina rosetter :)

Av Johanna Forssell - 9 februari 2012 20:34

Har haft Magic Brush borstarna i 4 dagar nu. Dom är superbra. Har inte testat på lera men på päls som fäller som in i och ett drag på halsen så är alla små lösa strån borta. Tjoff säger det bara! Väl värda priset. Rekommenderas!  


  
Av Johanna Forssell - 9 februari 2012 20:10

Tjabba och godkväll! :) Sitter och kollar på Lyxfällan och vräker i mig muffins, dammsugare, småkakor som mamma köpte på Go biten :) Hästarna fick också nyköpt mat. Vi har slutat köpa havrekross från Lantmännen, nu köper vi från Hästbiten i Ängelholm. Där är mycket bättre kross och man får ungefär dubbelt så mycket för smma pris som på Lantmännen. HISS till Hästbiten!

Kisarna är såklart också med och gosar (och tigger muffins). Nu när jag kan ladda upp bilder (jätteglad) så får ni lite färska bilder! Så fort jag kan få tag i någon som kan fotta ett ridpass så ska ni få se på bildbomb!!!! Nu tog reklamen slut så hejsvejs.

     

Av Johanna Forssell - 9 februari 2012 17:06

Inne efter en härlig ridtur på bästa hästen :) Hon gick super bra i dag  

Börja med att skritta till Lillgården. När man skrittar så älskar Peja att gå och lukta på marken och så stannar hon när hon hittar nåt intressant att lukta på :) Hon e så söööt :) Sen börja jag trava och galoppera på banan. Hela ridpasset red jag henne i en lång och låg form. Jag tror hon tyckte det va skönt att sträcka ut hela kroppen. Gjorde bara lite skänkelvikningar och förvänd galopp i båda varven. Sen plocka jag fram 3 bommar. 2 la jag på långsidan där vi tränade på att öka och minska sprången. Trava över dom också. Sen flytta jag ihop dom så det blev 3 galoppbommar. Det greja hon bra! Sen la jag en i mitten på banan och träna på att byta galopp. I börjar böt hon bara fram men sen så böt hon i båda varven hur bra som helst. Sen trava jag och galoppera henne på helt långa tyglar innan jag skritta hem. Är super nöjd med henne i dag. Böt dagar på schemat så jag rider ut i morgon i stället och markarbete i dag. Och vet ni vad! JAG HAR KUNNAT LADDA UPP BILDER SOM JAG FOTAT TILL BLOGGEN! Så nu får ni Dagens outfit! Det här är alltså bilder som togs i dag, kan knappt fatta att det gick. Visst passar hon i vinrött? :)


     

Av Johanna Forssell - 9 februari 2012 14:14

Kom hem för en timme sen. Nu ska jag ut i stallet. Ha det!

 

NP

Av Johanna Forssell - 9 februari 2012 07:29

Nationella prov snart. Haha och jag e kollugn. Fattar inte hur man kan bli nervös för ett prov. Men sak ut te hästarna nu och sen vidare till skolan.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards