dressyrstar

Alla inlägg under januari 2012

Av Johanna Forssell - 31 januari 2012 20:27

Varför är hästar så bra? Varför är människor så dåliga? Hästar är det absolut finaste, underbarastem vackraste i världen. Dom är inte alls som människor, tvärtom, mycket bättre. Jag skulle mycket hellre ha häst än vän, även om det är en bra vän så sviker dom förr eller senare, det gör inte hästen. Hästen nöjer sig med så lite, människans krav på en blir högre och högre.


+ med hästar

* ALLT


- med hästar

* INGET


Det finns inget som är dåligt med dessa underbara djur. En häst är en vän för livet medans en människa är en vän för en sekund.

                                           

Hellre en häst än 1000 vänner. Hästar betyder allt   

Av Johanna Forssell - 31 januari 2012 16:54

Hej alla! Hemma nu då och hästarna inne + fodrade. Hovis kommer klockan 18 och innan dess sak vi skritta dom. I morgon är det Jan träning så hon ska bara skrittas i dag och lite trav. Vet faktiskt inte vad jag ska skriva har ni några ideer?

   

Av Johanna Forssell - 30 januari 2012 21:19

Hej :) Ligger redan i min sköna säng och läser. Ruskigt trött i dag. Hjälpte lite med en galopp som rensa gärnan men man blir lika trött igen så fort man sätter sig med dom jävla skolböckerna! Vi red till affären och hem igen, va hårt överallt och gick knappt att trava ens. Superbra när man ahr en överpigg häst. Tror nästan ´jag sak rida henne i morgon också för hon kan ju inte gå mycket nu när det är så hårt och hon är verkligen superduper pigg så hon får nog gå lite i morogn med :) I morgon kommer hovslagaren och slår på skorna på Borah igen. Dumt nog tog vi av dom för 2 veckor sen när han va här och skodde om alla, men nu när det är så hårt i marken har hon super ont när hon går så i morogn ska hon få på dom igen :) Är inte hemma förren 16.10 och hovis kommer 16.30 Nu ska jag sooooova. Godnatt!

Av Johanna Forssell - 30 januari 2012 15:33

Nu har vi kommit hem och nu ska vi bara byta om och sen ut till hästarna. I dag ska vi rida ut till kiosken som ligger 3 km från oss. Vi är såååå godissugna :) Har även gjort ett nytt träningsschema som jag SKA följa så mycke5 som möjligt.


Måndag: Uteritt (i dag alltså)

Tisdag: Ledigt

Onsdag: Dressyr

Torsdag: Uteritt

Fredag: Hoppning

Lördag: Valfritt

Söndag: Dressyr

 

       

Av Johanna Forssell - 30 januari 2012 07:35

Nu ska jag ut till pållarna och sen till bussen. E hemma 15.00 typ så då hörs vi mer. Har ingen aning hur hästen ska gå i dag, kanske en uteritt i dag igen? Mankanaldrig rida ut för mycket :)

 

Lukas i somras. Megafin på sommaren :)

Av Johanna Forssell - 29 januari 2012 18:31

Hejsan! Sitter och äter (haha skriver alltid det!) Har mockat hela stallet själv, tatt in hästarna, fodrat, gett kaniner, katter, hund och höns och nu e de jag själv alltså ;) Red ut med Sandra i dag och hon va PIGG! Sen blev hon rädd för en plastbit och tvärnitade och trampa av sig alla bootsen, det är bara hon som kan lyckas med nåt sånt :) Red ut i ca 1 timme och sen red jag LA:1 programmet. Vill verkligen hitta en tävling innan den 18/2 vecka 7, då det är hopptävling i Åsbo. en dressyr hade suttit fint innan :) Sen ska vi se om vi inte ska börja hoppa mer och även tävla mer hoppning. Har öven varit duktig och duschat och packat upp gympapåsen sen i fredags. Resten av kvällen blir framför TV:n och sen godnatt.

 

Peja och nyslaget gräs.

Hej

Av Johanna Forssell - 29 januari 2012 09:40

Hejsan alla! :) Har precis ätit och nu ska jag ut i stallet och mocka och städa sadelkamamren. När jag kan sova hur länge jag vill så vaknar jag ändå prock 08.19 varje dag. Skönt :) Sen vid 12 ska jag ta in Lotta och fixa henne och sen ska Sandra och jag rida ut :) Vet ni vad vår termometer ute visar? -0! Haha hur kan det va minus noll grader, antingen är det väl 0 eller -1. Dampigt....


Av Johanna Forssell - 28 januari 2012 23:30

Godnatt alla underbara :) Längtar till i morgon då jag ska träffa Sandra!


P.S ALLA som säger vilket av det gula eller oranga sättet Lotta skulle passa bäst i får länkning. Bara för att jag måste bestämma mig :) Så kom igen och kommentera nu då! Det enda du förlorar är en minut och vinner fler besökare.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards