dressyrstar

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Johanna Forssell - 22 januari 2012 21:54

Godnatt alla, nu ska bara trycka i mig apelsinen och sen sova. Skola i morgon och uteritt står på schemat för Lotta. Har precis mejlat ridlägret och frågat om anmälningsavgiften är inbetald. Kommer o lära mig massor :D Godnatt sötisar.

 

Av Johanna Forssell - 22 januari 2012 18:26

Har precis laddat över några bilder från 2011 till bloggen å ni får liiiite andra bilder (även om dom inte är från i dag) Väntar även på att mamma ska komma hem med pizza :) i går hamburgare och i dag pizza. Skola i morgon igen och på tisdag ska vi till Helsingborgs Ridgymnasium för att prata med rektorn och få mer information om de olika programmen. Tänker hela tiden tillbaka på vilken underbar känsla jag ahde på hoppningen i dag, fantastisk. Den går inte att beskriva med ord. Längtar så till nästa hopptävling :D Nästa helg ska jag kanske vara med på dressyren i Helsingborg, bara en LA:1 :) Hej och hörs, pizzan kallnar ;)

Smakprov

 

Av Johanna Forssell - 22 januari 2012 14:53

I 80 centimeter va hon väääldigt spänd och nervös, hon har aldrig varit så spänd, nervös och orolig på banan. Hon vägra på en brun oxer och resten av banan gick skit retn ut sagt. Hon böt galopp, landa i fel, korsgalopp, bröt av tilltrav före hindret och så vidare. Det gick så uselt så vi efteranmälde till LC:n också. OMG! Hon flög över alla hinder, där va kombination och snäva svängar. Eftersom det gick så dåligt i förra klassen kolla jag bara omhoppningsbanan lite snabbt en gång och tror ni inte jag gick felfritt!!!! I svängarna svängde jag så snävt så det va vända och sen 2 galoppsprång innan hindret, skitduktig va hon. Men jag kolla omhoppningen väldigt dåligt så till andra omhoppningshindret glömde jag av banan och la en volt = 4 fel. Men sen flöt det på och vi svängde supersnävt och bara ökade som fan. GUD va det va kul att hoppa. Jag tvekade inte ett dugg och det va såååå roligt! :D Jag kommre tävla mest hoppning nu, nästa anmälde jag till så fort jag kom hem, Viarp RK den 18/2 i LD +5 och LC.

Av Johanna Forssell - 22 januari 2012 07:21

HAr precis varit ute i stallet och fodrat pållarna, packat in i bilen och ryktat henne. Nu ska ajg abra slänga i mig ett knäckebröd och sen kör vi. Tror jag sak efteranmäla till 90 mc om hon går bra.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards