dressyrstar

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Johanna Forssell - 25 januari 2012 20:31

Red dressyr på Lillgården i 2,5 timmar. OM det behövdes! Fick en chok när jag kolla på klockan och såg att vi ridit så länge, jag tyckte det kändes som 1 - 1,5 timmar som jag brukar rida. Jag slutade när jag hade hittat känslan igen och det tog visst lång tid, men hon va inte trött så det är huvudsaken :)

Skrittade till Lillgården som tar 10 minuter, Lotta fick ängna sig åt sin favorit aktivitet - att gå med nosen i backen och lukta hela vägen. Min lilla spårhund :) Sen jogga jag fram henne i trav på långa tyglar, volter, serpentiner, skänkelvikningar och åttor. Hon va faan så dålig, okoncentrerad och stum i både mun i både tygel och skänkel. Sen samla jag upp henne, men tänkte på det som Jan sa, att låta henne komma framåt-neråt mer så hon får bättre hals och nacke. Sen börja jag på galoppen och gjorde galopp serpentiner, halvt igenom, galopp-halt, skritt-galopp och hade henen även där i "trava av" formen innan jag samla upp henne. Sen gjorde vi skänkelvikningar, ryggningar. Gud va hon va seg! Kanske för att hon inte dressyrat på exakt en vecka? ;) Sen fick hon en skrittpaus på 5 minuter. Sen börja det lossna och hon blev riktigt fin :) Red LA:1 programmet 2 gånger. Första gången sådär andra gången W-O-W Till och med ökningarna blev bra, jag såg benen va rätt fram HÖGT upp och jag lixsom, studs insadlen, vänta 5 minuter, nästa studs :) Sen trava jag av henne och sen skritta hem :) Min lilla pärla.   Gick br amen hon gillar hoppningen sååå mycket mer och det gör jag också nu så kul :) Spå ska nog börja träna för Maria Sjögren istället för Jan. Maria är hopptränare. Nu ska jag fortsätta fixa med mobilen jag fick i dag! Ha det.

 

Av Johanna Forssell - 25 januari 2012 14:45

Hemma tidigt i dag, slutade 13.30 istället för 14.30 :) Nu ska jag slänga i mig lita mat, byta om och sen ut i kylan för ett dressyrpass på Lotten :) Kan verkligen behövas. Hörs senare!

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards