dressyrstar

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Johanna Forssell - 12 januari 2012 21:45

Ska mysa i min sköna säg nu med vinden rivande utanför husknuten :) Mysa med kisarna, läsa och ta litta varm choklad :) Sen sak jag sova. Godnatt!

Av Johanna Forssell - 12 januari 2012 20:14

Efter skolan tog jag in hästarna och mockade sen har jag ätit och bara kollat gymnasie. Jag har inte varit inställd på ridgymnasium innan för jag trodde inte man kunde läsa vidare sen om man ville och att man bara kunde bli typ hästskötare och medellönen där är ynka 17.000 KR. Men så prata jag med syon i dag och hon sa att när man gått ut ridgymnasiet så kan man jobba som ridlärare, hästskötare eller nåt annat med hästar. Eller så kan man fortsätta läsa på högskolan, och det behöver inte vara något med hästar utan det kan va vad som helst annat så då blev jag jätteglad :D Så det tror jag kommer bli mitt första val. Jag vill helst jobba med hästar och djur liksom ;) I morgon ska jag rida ut med Lotta, skulle egentligen gjort det i dag men det blåste alldeles för mycket. Brukar rida oavsett väder (fast hatar regn) men i dag stormade det på tok för mycket. Speciellt med världens största räddhare. I morgon är det fredagen den 13:e också. Se upp! Haha :) Nu ska jag plugga, duscha och kolla TV tror jag. Sen blir det sängen.

P.S Hinner knappt blogga alls på vardagarna med skola, häst och plugg. Ber om ursäkt för det och lovar bättre uppdatering till helgen.

P.S 2. Går ej att ladda upp bilder HELLER! Jag blir tokig....

Av Johanna Forssell - 12 januari 2012 15:50

Det stormar så hmla mycket så vi kunde inte ens cykla hem från bussen utan fick leda cyklarna och vi blåste omkull ändå. Och när vi vänta på bussen så kunde man inte stå kvar på samma ställe när dom stora "pustarna" kom. Så jag tror hon får ledigt i dag. Det kan ho behöva har gått hårt hela veckan så.... men ska ut nu och ta in dom. INget kul att va ute i detta vädret. Så hons ak få kommain i sin nymockade box, äta och få sitt mysiga stalltäcke på sig :) Ses sen,.

Av Johanna Forssell - 12 januari 2012 07:36

Nu är jag klar och sak sticka till bussen snart.  Hästarna ska bara ha först :)

I går red vi lite i hallen, inget krav alls barbacka och med remonten och jag red på lösa tyglar hela tiden ch bara galoppera och trava lite hur som helst som Lotta fick bestämma. Även ett hinder :) Så nu ska jag gå!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards