dressyrstar

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Johanna Forssell - 15 januari 2012 21:43

Nu är jag klar med allt till i mrogon och så. Nu är det bara lite kvällsfika/godis´, datan och sen lägga sig och läsa lite innan jag somnar. Vet ej hur jag ska rida med Lotta. Känns som allt klarna upp nu lite. Äntligen bestämt gymnasilinje och skola, Lotta går bara bättre och bättre i både dressyr och hoppning, på onsdag börjar Jan träningen igen, dom första tävlingarna är inplanerade och skolan går helt okej nu. Nu är det bara att fixa en prao plats till vecka 9 också. Något förslag var man kan va som har med djur och göra så vore jag mycket tacksam. Alla som ger ett förslag får en länkning :) Nu ska jag krypa ner under täcket och gosa. Godnatt.

Av Johanna Forssell - 15 januari 2012 19:32

Gud va det känns skönt! Har äntligen bestämt vilket gymnasie jag ska gå på. Jag ska gå Naturvetenskap - profil ridning på Helsingborgs Ridgymnasium. Verkar super bra. Rider 2 gånger i veckan jämna veckor och 3 gånger i veckan udda och man kan läsa vidare efter gymnasiet om man vill.

Av Johanna Forssell - 15 januari 2012 14:34

Dena sidan e jättebra och ahr väldigt intressanta artiklar. Läs!

http://equipage.se/artiklar

Av Johanna Forssell - 15 januari 2012 09:51

Nu sitter jag och äter. Duktig Johanna gick upp 8 och varit hos djuren i nästan 2 timmar. Det har äntligen blivit lite kalt här i Skåne :) Lotta fick sitt fleecefodrade regntöcke på sig men när hon kom ut börja hon darra direkt så nu har hon dubbla täcken och massor med hö. Ska snart gå ut igen och mocka sen rida till Lillgården för hoppning/markarbete. Övningar jag ska göra i dag:


* 3-studs

* Kombination med räcke, sen 2 galopsprång till andra räcket och sen ett galoppsprång till en oxer.

* Bommar med extra långt avstånd så hon måste sträcka ut benen, sen ett kryss, och sen bommar efter krysset

* Hoppa på volt

 

Sen ska vi till kusinerna och sen skola i morgon,

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards