dressyrstar

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Johanna Forssell - 10 januari 2012 19:34

Skulle ju rida ut i dag men Lotta men när jag red förbi Lillgården va banan perfekt och äntligen ledig så då passade jag på. Bättre att rida ut i morgon också när Jenny är med för hon hatar dressyr konstigt nog.... (ho va på bio i dag) Jag hade bara remonten mrn det gick bra ändå   Jag brukar alltid rida henne i "dressyrform" alltså en hög form, i dag red jag henne i en väldigt lång och låg form och hade nästan helt långa tyglar hela passet. Red inte så länge typ bara 20 minuter. Jag red henne i samma form som man gör när man travar av/fram fast ännu lite lägre. Gjorde mycket volter, åttvolter och galoppöppna och slutas. Sen va jag nöjd. Gjorde även halt flera gånger bara av att tynga extra mycket och säga saaaaaaakta, halt. Höll inte i tyglarna alls. Dom 2-3 första gångerna fick jag ta lite i tyglarna men sen gjorde hon det dire kt. Så fort hon bara lyfte på benet så rygga jag henne 5 steg. Sen stod hon helt stilla hela tiden och hon skulle stå stilla i 2 minuter varje gång. När hon stod stilla klappade jag henne ordentligt och prata med henne hela tiden. Så såg vårt ridpass ut i dag :) Nu ska jag göra chokladbollar och fortsätta kolla gymnasieprogram. Har fortfarande inte bestämt mig men jag är nunästa säker på att jag vill bli djursjukvårdare :) Ha det bra så hörs vi i morgon!

Av Johanna Forssell - 10 januari 2012 15:46

Hemma nu efter första skoldagen. Nu ská jag bara byta om och sen rida ut med Lotta. Hörs senare

Av Johanna Forssell - 10 januari 2012 07:14

Nu har jag precis ätit och bara hästarna ska få mat nu. Sen blir det att gå til bussen och skola. På tisdagar slutar vi 16.00 men vet inte om vi gör det första dagen. Annars vet ni varför det är dålig uppdatering i dag! Ha det bra alla!   

 

LÄÄÄÄNGTAR!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards