dressyrstar

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Johanna Forssell - 18 januari 2012 21:30

Precis när vi skulle rida i väg så började det (såklart) ösregna. Så det blev några lager täcken på hsätarna och ett på mig själv :) Muuuusss   (mys) Så vi fick träna i hallen. Vi jobbade med att hon inte skulle krulla upp sig så så hon gr med så hög och kort/spänd hals. Jag skulle länga tyglarna lite och ha lite längre innertygel. Sen skulle jag "släppa" fram innertglen med jämna mellanrum (då passa jag samtidigt på att klappa henen på halsen) och sen när hon längde halsen så skulle jag kicka till med innerskänklen så hon samtidigt fick upp nacken lite. Arbetade mest i trav och galopp och gjorde lite skänkelvikningar och öppnor. Hon fick en helt annan galopp, mycket bärigare och bättre språng när hon fick fram halsen och när jag rätade upp mig ordentligt i sadlen minska hon farten direkt utan att jag tog i tyglarna alls! Min fina Lott   Tror hon kommer ha lite träningsvärk i mrogon då hon tyckte detta va jobbigt, så i morgon ska jag bara skritta/trava ut en liten runda. Det passar bra för sen kommer hovslagaren också.   Nu blir det mys framför brasan för hela slanten. Hej på er!

Av Johanna Forssell - 18 januari 2012 16:11

Är hemma nu och poppar popcorn, läser världens bästa bok och bloggar :) Skönt att kunna ta det lugnt innan man ska ut och träna senare. Dagens outfit blir röd/vinröd jättetråkigt att jag inte kan ge er en bild men jag kan skriva i alla fall :)


HÄST


* Vinröda lindor - Hööks

* Cremefärgat schabrak med vinröd passopal - Hööks

* Svarta boots - Hööks

* Dressyrsadel + träns - okänd + Ullared

* Rödrutigt ridtäcke - Hööks


RYTTARE


* Svarta ridstövlar - Hööks

* Röda ridbyxor emd svart helskoning - Ullared

* Vinröd fleecetröja + en grå/blå klubbjacka - Hööks

* Sporrar - Ullared

* Hjälm - Hööks

* Svarta handskar - Hööks


Kan lägga ut lite av det jag ska ha från Hööks. OBS inte allt och ungefär samma. Vissa saker har utgått.

              

 

Visste ni föresten att Hööks har 75 % rea på utvalda saker till både häst och ryttare och att dom har 20 % rabatt på alal täcken!? Hööks´, here I come.

 

Nu ska hag käka poppisar och läääääsa innan jag sak äta, byta om och gå ut för att fixa hästen :) Berättar om träningen sen.

Av Johanna Forssell - 18 januari 2012 07:33

Nu ska jag bara trycka i mig den sista knäckebrödet sen ut och ge hästarna och sen skolan. Kommer hem 15.10 och sen Jan träning.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards