dressyrstar

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 23:49

Godnatt alla dunderbara Bloggläsare!!!! :D Hörs igen i morgon. Ska ha det lika skönt som Fixa nu :)

     

Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 23:35


1) Vad gjorde du för tio år sedan?Jag red på ridskola, vi letade ponny (?) och lekte antagligen. (var 5 år då)


2) Vad gjorde du för ett år sedan?

Jag tränade dom in i med Lotta och det gick hur bra som helst :)


3) Fem snacks du gillar (godis)

Popcorn

Gott & Blandat

Dragster

Djungelvrål

Hårda


4) Fem sånger du kan hela texten till:

My Heart Will Go On

What are words

Inga fler -.-


5) Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär

Bygga ridhus/paddock

Köpa fin hästgård

Köpa en riktigt fin dressyrhäst

Shoppa!

Spara


6) Fem dåliga vanor

Sitter mycket vid datan

Sjunger ALLTID nör jag rider dressyrprogram (på tävling då)

Köper för mycket hästsaker

Tar nästan aldrig upp mina kläder

Glömmer ALLTID att göra halvhalt innan ny övning


7) Fem saker jag gillar att göra:

Rida

Tävla

Köpa hästsaker

Blogga

Läsa

 

Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 23:08

Det är en gummitygel. Det finns ingen tygel man får så bra grepp med som dom. Superbra, billiga, snygga och sköna. Megastor HISS   Har själv ett par sånna fast bruna.

   

Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 22:37

Sadlar: Jag har en brun dressyrsadel och en brun hoppsadel till Lotta.

 

Träns: Lotta har ett brunt träns med bred dressyrnosgrimma och pullbackknäppning. En brun platt nosgrima som jag har till hoppning. Sen har hon ett svart "vanligt" träns också.


Bett/tyglar: 1 novabett, 1 rakt eggbett, 1 3-delat eggbett. 1 par gummityglar, 1 par gummivävtyglar, 1 par bruna vävridtyglar, 1 par svarta vävridtyglar, 1 par svarta släta lädertyglar.


Skydd/lindor: Jag har 2 par damasker, 1 par senskydd, 2 par gummiboots, 1 par i neopren, reflexboots, bakstrykkappor, vita lindor, röda lindor, 3 par blåa (fast i olika nyans)


Ridtäcken: 1 röd rutigt ländtäcke, 1 klargrönt ridtäcke + 1 reflexridtäcke


Schabrak: 1 rosa dressyrschabrak, 1 cremefärgat dressyrschabrak med vinröd kant,  1 marinblått med snurrad passopal och typ som en "rosett" i hörnet, 1 marinblått med röd kant, 1 vitt dressyrschabrak.


Grimmor/grimskaft: 6 grimmor och några grimmskaft


Ridbyxor: 2 par vita (ett par halvskodda och ett par helskodda) 1 par röda med svart helskoning, 1 par marinblåa med svart helskoning, 1 par gråa med knäskoning, 1 par brunrutiga med knäskoning.


Ridstövlar: 1 par vinterridstövlar, 1 par läderstövlar


Pallar inte skriva exakt allt men lite av vad jag har :)


 


Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 22:27

* Jag älskar popcorn - det är godare än vanligt godis. Äter popcorn nästan varje kväll

* Jag är utrustningsfixerad - schabrak, lindor, kläder, allt måste matcha

* Jag älskar att köpa nya hästsaker - speciellt schbrak och lindor/skydd

* Lotta är det finaste som finns - även fast hon absolut inte är en topphäst så är hon bara....bäst.

                                                  
  Det går inte att beskriva hennes personlighet.

* Jag vill åka på träningsläger i sommar med Lotta - 10000000 gånger hellre ett stenhårt träningsläger än ett där man badar med hästarna och rider ut i skogen . Det kan jag göra hemma men jag har inte tillgång till instruktör varje dag hemma.

Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 22:18

Precis när jag skulle rida började det storma som F*N och ösregna så jag följde schemat och lär henen vila i dag också. Så gör vi på med dressyr i morgon. Om jag kan ska jag fotta morgondagens outfit (vit & röd) och visa er :) Vi fortsätter med galopparbetet. Ska rida själv i morgon också som jag gjort hela veckan. Det går MYCKET bättre att koncentrera sig när man är själv och hela ridningen blir bättre tycker jag :) I stället för att rida har jag tvättat alla schabrak, skydd, lindor, grimmor och sånt och i morgon ska jag putsa sadlarna och tränsen. Älskar att göra sånt! :D Sen va mamam och jag i Högansä och sen va vi och bytte däck på bilen och kolla färg ochtapeter på K-rauta. Jag är nästan helt säker på att jag ska ha en grön färg. Kommer upp ett inlägg senare om min utrustning (har verkligen inte mycket)

 

Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 12:38

Nu ska mamma och jag åka till Höganäs och lämna in dammsugaren på lagning (jag gjorde faktiskt inget!) lämna in kläder till Loppan (också ska jag se om dom fått in några nya Klara-öcker, jag älskar dom) och sen handla. Vi passar alltid på att handla när vi är i Höganäs för City Gross är den bäst mataffären (mest för godiset tycker mamma och jag). Vi är godisgrisar båda två :) Ses senare (eller hörs e nog bättre)

 

Här var jag 10 år....

Av Johanna Forssell - 3 januari 2012 10:54

Har precis varit ute och gett hästarna. Håller även på att storstäda min hylla i stallet och har tagit in alla schabrak, lindor, skydd, grimmor och annat och håller på att tvätta det :) Detta året ska jag hålla ordning på mina saker! Sen när jag gjort det sa jag rida. Vet faktiskt inte hur. Jag trodde det va onsdag i dag så det va dressyr, men så tänkte jag att det va tisdag i går och att jag böt så hon ahde ledigt på måndagen och intervall på tisdagen. Men det va ju såklart på söndan hon hade ledigt och hon ska inte ha ledigt i dag igen då, så vi får se vad det blir. Antar att et blir rida ut i dag :) Kolla på våra knäppekatter :) Världens finaste  

             

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards