dressyrstar

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Johanna Forssell - 1 januari 2012 22:35

Sandra ringde mig precis och sa att hon va sjuuuk!!!!!!!!!! :( Snälal bli frisk till i morgon Sandra det va så längesedan vi träffades.... Men hon skulle ringa i morgon så bestämde vi då om vi ska gå eller inte. Har även beställt ny licens för 2012 och kollat på lite tävlingar. Den första dressyrtävlingen är inte förren den 4 Mars i Tågarp =( Där ska jag va med. Tågarp är en bland dom få klubbar jag inte varot och tävlat på. Kan skriva de klubbar jag kommer i håg jue ;)

Allerums RF

Ödåkra RS

Helsingborg FRK

Kullabygdens RF

Åstorp RF

Ängelholms RF

Skromberga RF

Viarp KRK

Perstorp KRK

Dagstorp RF

Lillhagens RK

Kågeröds RF

Ausås RK

Hästhagens RF

Ja, det är dom jag kommer på. Finns säkert fler.


Nu ska jag kolla färdigt filmen, Sällskapsresan, och sen sängen. Får se hur det blir i morgon men annars hinner jag ju rida båda hästarna :) Godnatt alla!

 

Av Johanna Forssell - 1 januari 2012 19:03

Måste bara få hissa lille Lukas. Han är den tålmodigaste hästen som finns. Nu när Nemo måste stå inne står den lille där hela dagarna och gör inte ett ljud i från sig. Nemo står och skriker och sparkar och han bara står och äter (såklart) Gulliga ponnin   När en häst behöver åka iväg åker han med som sällskapshäst och han bara står där tyst och stilla och man glömmer att han e med. Och visst är han väldigt söt också :)

     

Av Johanna Forssell - 1 januari 2012 17:38

Blev ingen ridining i dag, orkade inte. Och hon förtjänade lite vila :) Men i morgon kör vi på igen, då med träningsschemat alltså intervallträning! Så fort det torkar upp (är ju bara leraoch swimmingpooler nu) så ska vi åka til en terrängbana nära oss :D Ville inte göra det i dag då vi inte vill riskera att dom halkar i det blöta gräset. I morgon blir det väla klockan 10 med bästa Sandra och sen hem och äta (om vi inte gör det på väla) och sen mockning/ridning. Hoppas jag hinner rida innan det blir mörkt ute.... I kväll blir det bara data/TV och äta god mat + godis. Najs det med!

Kolla vad gulliga bilder på Lotta och kisen Fixa.

                 


P.S Har skickat in mitt bidrag till fototävlingen nu :) Det blev som sagt denna bilden.

 


Av Johanna Forssell - 1 januari 2012 14:25

Haha, i går gick jag inte och la mig förren 2 och somna inte förren 3. Gick upp klockan 12   HATA!

I dag blir det bara att ta de lugnt. Vet ej hur jag sak rida idag, eller om jag sak rida. Men tror det blir en barbacka runda. Sen kör jag på ett strikt träningsschema så denna tävlingssäsongen blir BRA!


Måndag: Intervallträning - 2 min galopp, 1 min skritt x4

Tisdag: Ledigt

Onsdag: Dressyrträning

Torsdag: Uteritt

Fredag: Markarbete/Hoppning

Lördag: Dressyr

Söndag: Uteritt


Vet ej vilken dag av onsdag eller torsdag jag sak träna dressyr för tränare så annars byter jag dom 2 dagarna om det är torsdag det är träning på, så hon inte går 2 dressyrpass i rad. Man kan ju säga att det är 3 uteritter eftersom intervallträningen gör jag på grusvägar och fält.

I morgon ska jag gå på Väla med saknade kompis Sandra :D Det va aslänge sen vi träffades och sen behöver man ju litta nya kläder tills skolan börjar igen   

   

Av Johanna Forssell - 1 januari 2012 07:00

Gud vilket överdrivet bett. Stor Diss! Det är verkligen gräsligt fult och alldeles för mycket. Vad ska det va bra till egentligen? Jag tror inte att någon häst behöver ett sånt här bett. Kostar 369:- på Hööks.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards