dressyrstar

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 21:13

Helsingborgs Fältrittklubb

Klass 1 - 0.50-0.80 (Lätt D) bed. A:stil - Kat. D

Klubb Ponny Hoppning

8 startande, 2 placerade och 8 återstår

Senaste uppdaterad 2012-01-20 16:47

 
 
StartnrRyttareHästHästnr
(1)
 
Hanky PankyHFRK3
(2)
 
Irish MistJanus RC 71 - Hagens Jaguar RC 58Marlene NäslinCatharina Svensson49
(3)
 
Cassiopejaokänd - okändKonrad HarwozinskiPia Forssell18
(4)
 
Hassel IIRambo - Glansevin GadaboutHertha & John JohanssonKristina  Carlbaum12
(5)
 
Felix 1621Okänd - OkändImp TysklandHelsingborgs Ridskola9
(6)
 
Trendy JacksonOkänd - OkändPatrick CusackHelsingborgs Ridskola50
(8)
 
Hanky PankyHFRK3
(7)
 
Spice GirlOkänd - OkändOkändBjarke Lautsen

Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 20:28

Grimskaft till transporten, 79:-


   

Svart dressyrschabrak, 169:- Såååå snyggt!


 

Transportskydd 399:-








 
Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 20:07

Blå T-shirt, nu bara 34:-!


 

V-ringad tunn tröja, nu 49:-! Hade passat perfekt till min röda outfit


 

Ridksor att rida med i sommarvärmen, 379:-


 

Världens snyggaste ridbyxor, had epassat perfekt till den vinröda tröjan, 579:-

 
Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 19:34

Hittada även dessa "urkiga" senskydd på www.ponnyprakt.se och jag spydde nästan när jag såg dom. OMG, finns det vekligen folk som köper dessa och sätter dom på sina hästar?! Sjukt i så fall. Blir så överdriet med massa glitter och finneser tycker jag. Dom kostar 445:- vilket dom vekligen inte är värda. Hårda och obehagliga ser dom ut att va också. Nä usch. Ser ut som hårda plastbitar. Produktinfo:


Davis senskydd "The Splint Boot" är tillverkade enligt en ny patenterad
metod, "Shock Absorption Tubes", vilket ger exceptionellt skydd mot stötar och
slag. Insidans utformning är mjuk och behaglig och håller skyddet säkert på
plats samtidigt som det ger ett mjukt stöd för hästens senor och ligament.
Materialet är en helt ny PVC-blandning som gör dem oerhört hållbara och
lättskötta. Mycket populära vid både hoppning och fälttävlan och kan
användas både fram och bak.


 

Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 19:27

Kolla in på www.ponnyprakt.se och såg denna ursmarta grejen. En bettvärmare. Så himla smart. Så här stod det om produkten:

Användning:
Det enda du behöver göra är att aktivera värmekudden som
ligger i Bittenfodralet och sätta på fodralet på bettet och stänga med ett
kardborreband. På några få minuter har du ett varmt bett. Efter att ha värmt
bettet finns det mycket värme kvar och då kan du vända fodralet ut-och-in så att
värmekudden är på utsidan för att hålla händerna varma, eller så hänger du den
runt halsen innanför jackan för att värma kroppen.


Jättesmart tycker jag, en hiss till detta. Enda minuset är väl priset, går loss på 225:-

 

Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 18:37

Nu har jag precis ätit och nu kommer resten av kvällen att spenderas framför TV:n och datan med popcorn, chips och läsk (och såklart kisarna) I morgon ska jag rida ut med Lotta så hon får springa av sig litta, hon va sjuuukt pigg i dag! Kommit på en sak (eller rättare sagt Jenny) som alla fyra hästarna älskar. Vi blandar maten med MASSOR av vatten så nästan hela krubban är fylld med vatten, sen löses kraften upp och dom dricker det, Lotta älskade det. (där va såklart kraft i botten sen när dom druckit upp vattnet) Lotta stod och drack och drack och smaskade   Hon trodde nog det va en ny, samrt uppfinnig - vatten med pellets smak. Aja, ha en bra fredagskväll allihopa! Hörs senare eller i morgon.

   

Halm skörden i höstas.


         

Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 18:26

Hoppning i dag ja. Hoppade enstaka hinder först för JAG skulle träna min hm, fina hoppstil och sen nån banan. Jennifer på www.ponnycheyy.bloggplatsen.se va snäll och bygde hinder till oss. Tack! Hin va pigg som satan och jag usel som fan. Hoppning är verkligen inte min starka sida om man säger så, det är nog det jag är sämst på. Har inte mycket att säga om dagens ridpass annat än att det gick uselt i början men bättre i slutet.

Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 09:00

JÄTTE bauta hiss till Hööks nya vårkollektion! Super fina schabrak och dom ska även få in lindor i gult, ljusblått och sånna fårger också!!!! :D Jag ska absolut köpa ett gult sett :)

   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards