dressyrstar

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Johanna Forssell - 6 januari 2012 23:44

Rolf-Göran etta i världen


 Rolf-Göran Bengtsson inleder OS-året 2012 med att vara etta på världsrankingen. Det är första gången en svensk ryttare toppat den internationella rankingen i hoppning.


Rolf-Göran Bengtsson har haft ett fantastiskt 2011 med EM-guldet i Madrid och världscupsegern i Lyon som de absoluta topparna.

Rolf-Göran Bengtsson har varit uppe och nosat på topplaceringen på rankingen förut men inte nått ända fram till förstaplatsen förrän nu.

2001 blev Rolf-Göran Bengtsson tillsammans med Pialotta årets bästa internationella ekipage.

Rolf-Göran Bengtsson tävlar i holländska Zuidbroek i helgen och avslutar helgen med Ryttargalan i Stockholm på söndag kväll.

Aktuell världsranking hoppning 2012-01-06
1) Rolf-Göran Bengtsson, Sverige 3372
2) Eric Lamaze, Kanada 3291
3) McLain Ward, USA 3078
4) Pius Schwizer, Schweiz 3033
5) Ludger Beerbaum, Tyskland 2947
6) Edwina Tops-Alexander 2822
7) Denis Lynch, Irland 2820
8) Kevin Staut, Frankrike 2770
9) Elizabeth Madden, USA 2700
10) Nick Skelton, Storbritannien 2668
44) Malin Baryard-Johnsson, Sverige 1628
59) Angelica Augustsson, Sverige 1428
90 Henrik von Eckermann, Sverige 1055

         

Av Johanna Forssell - 6 januari 2012 23:15

Godnatt alla. Nu blir det sängen med kisarna. Sista dagarna nu innan skolan börjar då. Lite tråkigt men jag gillar att gå i skolan. Men jag kan säga redan nu att jag ínte kommer hinna blogga mycket innan skolan sätter igågn. Sista terminen nu innan gymnasiet så jag ahr lovat mig själv att plugga 2 timmar varje kväll och sen ahr jag ju hästen också. Skönt att jag böt skola. Nu är jag hemma 15.15 och klckan 16 typ går jag ut i stallet och rider och sånt, sen när jag kommer in vid 18 så äter jag och sen läxor 19-21 och sen kan jag kanske hinna blogga :) Men godnatt alla. I mrogon blrid et skogen fast hade hellre kört ett dressyrpass för det va så längesedan och jag sak ju snart tävla i LB:1 och LA:1. Men det får bli på Söndagen då. Sista gången: Godnatt :)

 

Av Johanna Forssell - 6 januari 2012 22:07

Denna tröjan från Hööks kostar 179:- Vad tycker ni? Jag tycker inte den är så jättefin men bra att ha en vit under kavajen kanske? Kan inte bestämma mig om det är Hiss eller Diss så det får blir Hidiss :)

 

Av Johanna Forssell - 6 januari 2012 19:31

Det går absolut inte att ladda upp bildjävlarna. Har försökt i en timme nu. Jag får ringa och fråga en datatekniker. Så länge får ni nöja er med gamla bilder från 2011. Ett skamprov :)

 

Av Johanna Forssell - 6 januari 2012 18:26

Det går inte!!!! Inte ens att ladda över bildskitarna till datan går i dag!!!!!!! Nu får jag fan kolla upp det så ni får nya bilder varje dag! Faaan också!   

Resten av kvällen spenderas framför TV med popcorn (såklart) Saka öven se om jag kan ladda över bilder från den andra kameran, i så fall får ni bilder på det jag köpte :) Tror vi har hittat det perfekta lägret för Jenny och mig :) Det är den 26/6 - 2/7 på Konga Ridcenter utanför Kågeröd. Så det är inte så långt bort heller vilket är bra. Mamma ska ringa dit på måndag och sen anmäler vi (hoppas jag)

Nu ska jag va social med TV:n ;)  

Av Johanna Forssell - 6 januari 2012 17:05

Det va sent och det började bli mörkt när jag red så jag red bara hemma i leran ;) Jenny fottade i alla fall mig så nu ska vi se om det går att ladda över bilderna. HOPPAS!

Av Johanna Forssell - 6 januari 2012 14:41

Nu är jag hemma från Väla. Jag köpte tights, benvärmare, lååång halsduk, jenstights, mascara, 3 t-tröjor. Allt till extrapris :) Nu ska jag gå ut och mocka och sen ska jag rida :) Det blir dressyr på Lillgården. Skogen tar vi i morgon. Det e bra för vi behöve verkligen ett dressyrpass :) Skriver mer sen och då ska ni cokså få bilder på dagens outfit, det SKA gå att ladda över dom! Hejsvejs.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards