dressyrstar

Alla inlägg under januari 2012

Av Johanna Forssell - 9 januari 2012 20:32

Är riktigt trött i kväll. Ska bara lägga fram kläder till i morgon, äta glass och läsa och sen gå och lägga mig. I morgon ska jag rida ut med Lotta om vädret tillåter (det spöregnar nu). Kommer nog inte blogga mer i dag så jag säger Godnatt.


 

Av Johanna Forssell - 9 januari 2012 17:26

Jag red till stallet där Jennifer har sina hästar. Det tar 10 minuter till Lillgården så det tar kanske 15 minuter dit. Sen red Jenny Prins (deras B-ponny) Jennifer red Amilla och jag red Lotta. Vi red dressyr i deras paddock. Mest galopparbete i dag också. Förvänd galopp, galopp-halt, skänkelvikningar och ryggning. Hon kändes inte bra i början men sen släppte det och hon blev riktigt fin. Hon va så duktig så hon fick hoppa sen, vilket hon älskar   Sen böt vi hästar så Jenny red Amilla, Jennifer red Lotta och jag lille Prins. Sen böt vi igen så Jenny red Lotta, jag Amilla och Jennifer Prins. Efter det hoppade Jenny Lotta 90 räcke, oxer och trippellbarr och Jennifer likadant. Jag höll i dom andra 2 pållarna. Sen red jag hem. På hemvägen när jag travade så ökade hon så jävla bra så hon sträckte ut benen så mycket hon kunde. Skitfina va dom. Om hon ändå kunde öka likadant på banan hade hon varit perfekta....   Tyvärr, tyvärr, tyvärr kan jag inte fixa bilder     

Av Johanna Forssell - 9 januari 2012 16:49

Nu ska Jenny och Jennifer ha lite roligt med mig....Dom ska göra mig till skönhetsdrottningarnas drottning. Hmm, hur bra det nu blir när 2 småbarn ska göra det....   Så måste gå nu typ, dagens ridpass kommer senare. 

 

Fule Jenny till höger ;)

Av Johanna Forssell - 9 januari 2012 11:04

Nu ska jag bara slänga i mig litta mat sen ut i stallet och hämta in hästen. Hoppas jag hinner mocka innan också annars får jag ta det när jag kommer hem. Berättar om Dagens ridpass senare när jag har tid :)

 

Av Johanna Forssell - 9 januari 2012 09:56

Nu har jag varit ute och gett hästarna och släppt ut dom. Det är faktiskt -1 så man kanske kan få lite vinter? :)

I alla fall, snart ska jag gå ut och mocka sen ska jag fixa hästapållen och rida till Lillgården där jag sak rida med Jenny och Jennifer. Lite dressyr och hoppning blandat. I går var jag även duktig och smörjde sadel, träns, tvätta sadelgjorden, mina stövlar och nu i morse slängde jag ridtäcket i tvätten. Vi hörs senare! :) Ha en bra dag alla.

Bilder från en av mina första dresyrtvälingar. Hur f*n kunde jag gå runt på det viset. Usch!

           


Av Johanna Forssell - 8 januari 2012 22:50

Nu ska jag gå och lägga mig och i morgon är jag själv med alla djuren. Nemo = mördare....

Klockan 12.30 ska jag va på Lillgården och där ska jag rida dressyr och  jag ska hoppa lite också :) Jag sak rida med Jennifer och Jenny Penny Ponny. Ja det va väl allt. GODNATT!

 

Av Johanna Forssell - 8 januari 2012 18:23

Hej alla. Har inte haft tid att blogga sen i morse (dom 2 andra va tidsinställda) men nu efter att ha varit hos farmor, ätit, fixat hästarna och ridit kan jag äntligen sätta mig framför datan och BLOOOGGA!!!!  När vi kom hem va det nästan redan mörkt så jag red lite på grusvägen med bara remonten. Hon är perfekt med bara remonten. Farmor hade massa gamla hästtäcken från Lillgården som bara låg där så vi fick ta hem vad vi ville. De flesta var ganska trasiga och slitna men vi hittade ett termo master täcke i blått (likadant som Borah har) fast en storlek  mindre till Nemo och jag tog ett ganska tjockt stalltäcke med gjordar och bensören till Lotta. Perfekt med gjordar och bensnören på stalltäcken då dom inte kasar lika mycket när dom ligger ner. Så det slängde jag också på henne när jag skrittade :) Hon blev ursnygg, marinblått är det. Jag red i alla gångarter på grusvägen och tränade på halt-galopp och galopp-halt. Det går utmärkt nu (förutom när hon bler övertaggad)  I morgon är det sista dagen på lovet, och då ska jag hoppa tänkte jag. Hon har börjar bjuda som in i på hinder så det är mycket roligare att hoppa henne nu! Annars ska jag  bara vara hemma och njuta av lovets sista dag :) Ny header är även på gång. www.virrigavirran.bloggplatsen.se har lovat fixa en till mig :) TACK!

 

Av Johanna Forssell - 8 januari 2012 16:35

Då ska vi se om ni kan se HISS bilderna nu då. Annars får ni säga till!


Dessa sporrar är väldigt bra tycker jag. Dom kasar inte ner på stövlen/ridskon och är lätta att töja så man får på dom på skon. Bra pris och bra kvalitee. Rostar inte i vatten utan håller sig lika fina hela tiden :) Har 2 par.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards