dressyrstar

Alla inlägg under januari 2012

Av Johanna Forssell - 20 januari 2012 09:00

JÄTTE bauta hiss till Hööks nya vårkollektion! Super fina schabrak och dom ska även få in lindor i gult, ljusblått och sånna fårger också!!!! :D Jag ska absolut köpa ett gult sett :)

   

Av Johanna Forssell - 19 januari 2012 23:11

Nu ska jag sova tillsmmans med Sotis   Sov gott alla söta som läser min blogg  

Och det ska visst Felix och Moije också göra.

     

:D

Av Johanna Forssell - 19 januari 2012 21:14

Kollar ut genom fönstret och vad får jag se??!!!! DET SNÖAR!!!!!!!!      Och inte lite heller och stoooora fina snöflingor. Jättestora e dom. Snääääääla kan inte snön lägga sig???? Snälla, snälla, snälla, snälla. Till och med (!) så mycket vill jag det att jag hellre skiter i tävliongen på söndag om vi får massor av snö. Tänk det ni, jag kan tänka mig stå över en tävling. Va bara tvungen att säga det. Hoppas så att den ska lägga sig.

        

Så här mycket som på bilden med Borah skulle va heeeelt perfekt   

:D

Av Johanna Forssell - 19 januari 2012 21:14

Kollar ut genom fönstret och vad får jag se??!!!! DET SNÖAR!!!!!!!!      Och inte lite heller och stoooora fina snöflingor. Jättestora e dom. Snääääääla kan inte snön lägga sig???? Snälla, snälla, snälla, snälla. Till och med (!) så mycket vill jag det att jag hellre skiter i tävliongen på söndag om vi får massor av snö. Tänk det ni, jag kan tänka mig stå över en tävling. Va bara tvungen att säga det. Hoppas så att den ska lägga sig.

        

Så här mycket som på bilden med Borah skulle va heeeelt perfekt   

:D

Av Johanna Forssell - 19 januari 2012 21:14

Kollar ut genom fönstret och vad får jag se??!!!! DET SNÖAR!!!!!!!!      Och inte lite heller och stoooora fina snöflingor. Jättestora e dom. Snääääääla kan inte snön lägga sig???? Snälla, snälla, snälla, snälla. Till och med (!) så mycket vill jag det att jag hellre skiter i tävliongen på söndag om vi får massor av snö. Tänk det ni, jag kan tänka mig stå över en tävling. Va bara tvungen att säga det. Hoppas så att den ska lägga sig.

        

Så här mycket som på bilden med Borah skulle va heeeelt perfekt   

Av Johanna Forssell - 19 januari 2012 19:56

Hovslagaren har precis åkt och Lotta e fin om fossingarna. Henrik (hovis) berättade att dom skulle på pay and ride i Helsingborg på Söndag så nu har jag också precis anmält dit :) Fast bara till 80 cm då jag inte hoppat henne på väldigt länge. Men kul ska det bli! jag Nu ska jag duscha och fixa till i morgon slutar 12 och börjar 9. Gött! Eftersom det blev hastigt bestämt med pay and riden på Söndag, så har jag ändrat planera till i morgon. Så i morgon ska jag hoppa poch på lördag rida ut. Godnatt alla (även om det är tidigt, men säger det nu ändå eftersom jag inte kommer blogga mer i dag) Hörs i morgon!   

Av Johanna Forssell - 19 januari 2012 15:31

Hemma nu. Sitte roch äter popcorn och datan. Sen ska Jenny och jag gå ut och ta in pållarna. Lotta blev mycket trött och ahr träningsvärk efter träningen i går (vill ni läsa om hur det gick måste ni kommentera annars skiter jag i det) så vi ska bara skritta 30minuter. Nemo ska ju också bara skritta nu så det passar bra :) Så det blir mysig skritt tur barbacka med grimma på min älskling i dag och sne kommer hovslagaren. Hörs senare.

Av Johanna Forssell - 18 januari 2012 21:30

Precis när vi skulle rida i väg så började det (såklart) ösregna. Så det blev några lager täcken på hsätarna och ett på mig själv :) Muuuusss   (mys) Så vi fick träna i hallen. Vi jobbade med att hon inte skulle krulla upp sig så så hon gr med så hög och kort/spänd hals. Jag skulle länga tyglarna lite och ha lite längre innertygel. Sen skulle jag "släppa" fram innertglen med jämna mellanrum (då passa jag samtidigt på att klappa henen på halsen) och sen när hon längde halsen så skulle jag kicka till med innerskänklen så hon samtidigt fick upp nacken lite. Arbetade mest i trav och galopp och gjorde lite skänkelvikningar och öppnor. Hon fick en helt annan galopp, mycket bärigare och bättre språng när hon fick fram halsen och när jag rätade upp mig ordentligt i sadlen minska hon farten direkt utan att jag tog i tyglarna alls! Min fina Lott   Tror hon kommer ha lite träningsvärk i mrogon då hon tyckte detta va jobbigt, så i morgon ska jag bara skritta/trava ut en liten runda. Det passar bra för sen kommer hovslagaren också.   Nu blir det mys framför brasan för hela slanten. Hej på er!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards