dressyrstar

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Forssell - 16 februari 2012 17:56

Hej kära bloggläsare :) Kommer precis från stallet. Jag red en minirunda med Lotta på bara 20 minuter för det regnade och blåste och vädret va allmänt bad.Det dissar va   Men det snöade faktiskt lite innan i dag. Det hissar vi    Hon va superduper pigg och skulle INTE skritta. Travade bara lite för det va ett tunt lager snö och is under. På vägen hem så red vi slalom mellan träden i en alle'. Det va det dummsate Lotta avrit med om och hon förstod inte alls varför hon inte kunde gå rakt fram i stället. Söta nötet   Blev inga bilder i dag, kameran skulle inte bli våt. Nu ska jag skriva på den förbannade uppsatsen så den blir klar någon gång. Och sen klockan 20.00 är det Lyxfällan och då nån gång (om hon kommer i håg det men hon svor på sitt liv så....) så ska Jennifer ringa och tella me om hon ska med på lördag. Nåde dig Jennifer! I morogn blir det ett kort pass på banan med odjuret :)

     När vi kom hem fixa Jenny hennes man och sen klippte jag öronhåret, hovskägg och skägg.

Av Johanna Forssell - 16 februari 2012 14:00

Diss till sånna här ridtäcken. Dom är så himla fula när dom inte är sadelskurna utan är som ett helt vanligt täcke. Usch. Ite bara detta utan sånna över huvudtaget. Just detta ridtäcket finns på Haglunds för 169:-

  
Av Johanna Forssell - 16 februari 2012 10:15


Fet hiss till dessa skydden. Så himla snygga och så cool design med de svarta mönstret. Älskar dem. Finns på Haglunds för 299:-

  
Av Johanna Forssell - 16 februari 2012 07:27

Nu ska jag bara ge hästarna moronfodret och sen till bussen. Hörs i kväll :)

 

Av Johanna Forssell - 15 februari 2012 22:30

 
Av Johanna Forssell - 15 februari 2012 20:09

Heeej!! :) Kollar på 112 - på liv och död. Älskar det programmet. Och uttrycket, kläderna gör mannen stämmer verkligen! Ha ha! HAr precis pratat med Jennifer på www.ponnycheyy.bloggplatsen.se och hon ska åka med oss till hopptävlingen på Lördag (nästan säkert) He he, 2 ston i samma transport det kommer att bli kul :) Får se till att skydda ben och sånt ordentligt. Är alltid mycket noggranare med transportskydd m.m på väg till tävling än hem för det värsta skulle nog va att packa ihop och göra fint till tävling, kör långt till tävlingsplatsen och när man kommer fram har hästen sakdat sig på benen eller så i transporten så man inte kan starta. Fy fan va det skulle va snopet. Jenny hänger även med så hon ska fotta (har jag bestämmt) I morgon är det skola igen. Vilket jag tycker är bra. Att va hemma på vardagen och va ute i stallet och rida och sånt känns jäkligt ´konstigt i stället för att va i skolan. Mamma har fixat biljetter i Göteborg Horse Show också, nästa fredag. I morogn ska jag rida ut med Lotten och på fredag bara rida ett lätt pass och känna så hon lyssnar på mig. Har precis smörjt sadlen och tvättat skydd, boots, ländtäcke och schabrak + padd :) Nu ska jag kolla vidare. Fixar tidsinställda till i morgon (om jag hinner)

Hoppas verkligen att dem stora gallorna på bakbenen går ner när jag testar att linda henne i natt......


 
Av Johanna Forssell - 15 februari 2012 17:26

Hej igen :) Inne nu efter en nästan heldag i stallet. I alla fall hela eftermiddagen :) Skrittade Lotta, mockade och har tagit in utrustning + skydd och ländtäcke för tvätt och puts. Sen när jag gick utigen och togin dom för en halv timme sen så skrittade jag Borah i 10 minuter. Lukas fick också hänga på! Jag klickade några kort på oss (dock intepå mig bara på hästarna)

               


Också dagens roliga bilder :)


   

Av Johanna Forssell - 15 februari 2012 15:45


Fulare stövel finns nog inte. Detta ska alltså vara en ridstövel. Usch! Även den finns på Ryttare & Häst. Kostar 3905:-

Någon som är sugen på att köpa den? Haha!

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards