dressyrstar

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Johanna Forssell - 21 december 2011 17:50

Dag 1: Bästa grenen

Dag 2: Favorithästen + bild

Dag 3: Denna musiken gillar jag

Dag 4: Mina svaga sidor inom ridningen

Dag 5: Mina starka sidor inom ridningen

Dag 6: Favorit utrustning

Dag7: Min hästhistoria

Dag 8: Framtidsdrömmar


Jag är målmedveten och siktar långt. Jag ger mig aldrig och om det inte går bra med t.ex en speciell övning på ridpasset, slutar jag inte fören den går bra. Jag har även ett bra skänkelläge och är bra på att ha buren hand som man ska ha i dressyr. Alla e väl dåliga på att berömma sig själv då mankan verka "kaxig" men det är detta jag tycker jag e br på inom ridningen :)


Av Johanna Forssell - 21 december 2011 14:49

Nu när det bara är 3 dagar kvar till julafton, tänkte jag berätta hur min ser ut :)


På morgonen går jag upp ganska tidigt. Vi äter en riktig "julafrukost" (alltså väldigt onyttig) och så får vi en julklapp av mamma. Sen går vi ut och mockar och fixar stallet, och Jenny och jag rider sen (ut såklart). Sen vid 11-12 åker vi till mormor och äter julmat och ris al'a malta och vid 14 kanske öppnart vi alla julklappar från mormor (och det är mååånga). Sen ollar vi på KAlle Anka klockan 15 och sen åker vi hem. När vi kommer hem går Jenny och jag ut i stallet och tar in hästarna (såklart får dom extra godis) medans mamma fixar maten. Sen komer mormor, farmor, farfar till oss och vi äter (potatis, lutfisk, torsk, sås, ärter) och sen gröt. Efter det sätter vi oss i vardagsrummet och sen börjar den STOORA julklappsöppningen ;D Sen tar Jenny och jag alla våra hästsaker och går ut i stallet, sätter på hästen (och oss själva) alla nya saker och tar JULAFTONSGALOPPEN!!!!!!!!! :D Fast då SKA det va snö!!!!!!


Så ser min jul ut på ett ungefär :)

Av Johanna Forssell - 21 december 2011 14:40

Skrev aldrig på den i går så det blir två sånna i dag i stället :)


Dag 1: Bästa grenen

Dag 2: Favorithästen + bild

Dag 3: Denna musiken gillar jag

Dag 4: Mina svaga sidor inom ridningen

Dag 5: Mina starka sidor inom ridningen.

Dag 6: Favorit utrustning

Dag7: Min hästhistoria

Dag 8: Framtidsdrömmar


Jag har många svaga sidor. Förr luta jag mig alltid framåt och höll händerna som cykelstyren. Jag menar, hur fult är inte det, speciellt för en dressyrryttare! Nu är i alla fall händerna som dom ska och är mycket bättre på att sita rakt. Men nu va det inte starka sidor, utan svaga. Nu är det att jag är alldeles för F E G ! Vägrar hästen på ett 90 hinder blir jag nervös för att hoppa det igen, och va tror ni då hästen gör?? Jag är faktiskt väldigt feg även utanför ridningen. Detta stör jag mig väldigt på, jag menar vem vill gå runt och va rädd för allt? I alla fall, det har blivit mycket bättre men jag kommer aldrig in my hole life att bli en bra hoppryttare, lite skillnad på 90 cm och 160 eller hur? Jag passar nog väldigt bra som dressyryttare, där e det lugnt och det går inte på tid OCH är mindre farligt ;) Jag menar trillar man av på dressyrbanan går det inte så illa (oftast) men om du trillar av i ett hinder blir det (oftast) mycket värre. Men jag försöker träna bort min hopprädsla, vet faktiskt inte varför jag har fått den, för jag tycker verkligen det är kul att hoppa. Och det gör hästen coskå. Därför är det perfekt för mig att va ute på pay and ride med henne, då har man ju inget krav på sig.



Av Johanna Forssell - 21 december 2011 13:47

Nyss kommen hem från skolan. Nu är det jullov. Fast jag vet inte när vi börjar igen..... och jag har tappat mina skånycklar. Smart Johanna, smart. Nu ska jag ut och rida. En "tradition". Varje år när på avslutningen så när vi kommmer hem går vi ut och rider ganska direkt (medans det fortfarande är lite ljust) och tar världens största, fortaste, snabbaste, härligaste galopp som finns. Hästarna får galoppera så fort dom bara vill (och det är fort) så länge dom vill (och det blir länge). Man "blåser bort" allt som har med skolan att göra och bara tänker på att man har ett 3 veckors långt lov framför sig :) I morse snöade det också, men det är ju så jävla varmt så den lägger sig ju inte. Det skulle snöa kraftigt ett dygn och va cirka 5 minusgrader (minst!) Har tyvärr ingen som kan fotta i dag men ska se om vi kan ta några bilder innan vi rider i väg. Nu ska jag äta och sen ut i stallet :)

 

Världens bästa <3

Av Johanna Forssell - 21 december 2011 08:16

Gick upp 7.10 och kolla på julkalendern, sen har jag bara suttit vid datan och ätit. Nu ska jag gå up och göra mig i ordning för sista skoldagen för året. Jag vet faktiskt inte när vi börjar igen, kanske ska fråga det i dag? ;)

Blir ett kort inlägg måste gå nu. Hörs sen!

   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards