dressyrstar

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Johanna Forssell - 27 december 2011 23:06

Veterinären var här jättelänge. Hon sa att det va ett konstigt fall.Han va varm och hade feber som dom får vid hovbölder men han va svullen upp i knäet och hade jätteont i knäet. När han har stått stilla kan han knappt gå men det är lite bättre när han har gått ett tag. Veterinären va mycket tveksam om han inte skulle åka in till djursjukhuset ikväll redan, hon ringde 3 olika veterinärer och djursjukhuset, men hon skulle ge honom ordentligt med smärtstillande i blodet och sp ska vi åka in med honom direk tnär djursjukhuset öppnar i morgon klockan 8. Detg kunde även vara patellaupphakning men då vore han inte vara varm i hoven så det stämde inte överens med varandra. På grund av detta blir det nog ingen tävling för mig och Borah i morgon eftersom det kommer ta väldigt lång tid med honom :(

Nu palalr jag verkligen inte med fler dåliga "nyheter" så nu går jag och lägger mig. Life sucks.

Av Johanna Forssell - 27 december 2011 23:03

Är damasker fram och strykkappor bak och boots fram. Det är även det jag har när jag inte lindar. Dom sitter på plats och är snygga tillammans. Innan hade jag damasker bak också men, i alla fall på våra hästar, kasar dom bara ner. Så nu har jag detta och det funkar super (fats jag lindar oftast om jag inte hoppar då)

     

Av Johanna Forssell - 27 december 2011 20:50

I brist på annat att skriva om tänkte jag börja med Min favorit ......! Där skriver jag t.ex min favoritsadel (av dom jag har) mina favoritbenskydd (som jag har) också vidare. Allt jag skriver om har jag själv testat såklart :) Låter kul? Hoppas det för det tycke rjag det ska bli.

Av Johanna Forssell - 27 december 2011 19:29

Nemo är jättesjuk. HAn har ont i hela kroppen, man får inte röra honom också har han feber, 39,6. Veterinären är på väg hit, han kommer så fort han bara kan, det kan va stelkramp....

Av Johanna Forssell - 27 december 2011 18:04

KLUBBMÄSTERSKAP 2011

dressyr 28 december kl 14.00
 
Rosett och segertäcke till vinnare i respektive kategori
Kategorier i KM : Ponny Junior Senior
KM-pokal utdelas på årsmötet
1   Sandra Hansson, Miika, LA:1  P
2   Anna Bengtsson, Cleo, LB:1  P
3   Lina Malmqvist, Amie, LB:1  S
4   Kajsa P-O, Eau de Vie, LB:1  P
5   Maria Brantmark, Sindiva, LB:1  S
6   Maria Andersson, Miika, LB:1  S
7   Rebecka Asela, Bellman, LB:1  P
8   Jonna Schagerström, Sandante, LB:1  J
9   Klara Lidén-Kiraly, Linnéa, LB:1  J
10 Jenny Bergman, Felicia, LB:1  S  
11 Johanna Forsell, Deborah, LB:1     
12 Denise Ljungkvist, Queen AnneLB:1  J
13 Eva Lindsten, Valentino, LA:1         
14 Ann-Louise Tomasson, Vera, LC:2  S
Av Johanna Forssell - 27 december 2011 17:27

Jag åkte då till Hööks i morse och böt ridbyxorna som jag fick av mormor för dom va för stora. Där e ju 50 % på massor av varor så där va väldit utplockat. Inget rött schabrak fanns kvar :( Men i stället köpte jag vinröda lindor och ett suuper duper fint dressyrschabrak från showmaster för 114:- i storlek Full. Tetsa det på Borah sen när vi kom hem och red och hon va verkligen jättefin idet. Jag är faktiskt glad att de andra av slut för annars hade jag inte köpt detta :D Sen testa jag hålla lindorna mot schabraket och det va jätte jätte jätte jättefint ihop så jag köpte dom med. Gissa om Borah blev fin!!!! Sen köpte jag inget mer för det va väldigt utplockat alting.

     



Sen när vi kom hem så hade mamma maten klar och sen red vi. Jenny tog Nemo och skulle börja sätta igång honom nu och jag tog Borah. Men i hagen ville inte Nemo gå längre mer än han absolut behövde och han stanna hela tiden och lyfte på benen och höll dom i luften. Vi tog in honom och kollade men han va inte halt men han ville absolut inte gå och benen bara hängde. Antagligen har han sträckt sig men han va ännu värre när vi sen kom hem igen :(

Men ridpasset då. Målet va att joba igenom henne ordentligt så hon blev mjuk och fin i sidorna och kolla så gas och broms fungerade. Hon va väldigt stel i nacken i början men släppte till riktigt bra sen :) Märkte att hon va ganska trött på dressyr så sen blev det lite "flängridning" och vi satte upp 3 hinder som vi sen hade olika "hopptävlingar" på tid. Det tyckte hon va kul. jenny trill av Lotta en gång (hon e rädd för allt) och sen byta vi häst så trilla hon av Borah en gång! Haha måste gå nu. Hörs!

Av Johanna Forssell - 27 december 2011 09:00

Nu sticker vi. BYE BYE :)

Av Johanna Forssell - 27 december 2011 08:28

Vaknade till regn, storm och åter regn. Inte trevligt -.- Det har inte hänt så mycket annat i min morgon annat än att jag ahr duschat och nu ätit. Snart ska jag väcka världens största sömntuta och fixa oss innan vi sticker till Hööks. Eller fixa sig va att ta i, slänga på sig ridkäderna :) Någon annan än jag som alltid har ridkläder förutom i skolan? I skolan har jag ALLTID tights och tunika och hemma, stallet, när vi åker till Hööks, väla,stan m.m har jag ALTID ridkläder :) Aja, nus ka jag försöka väcka männskan och sen ska hstarna ut innan vi stickertill bussen (om inte mamam gör det). Hörs när jag kommer hem, då får ni även reda på vad jag köpt :) Sen ska jag även rida Borah på Lenas bana (kusin) Det är ju den prgramridningen i morgon och jag känner att vi egentligen inte alls är redo, vi har verkligen varit dåliga med att träna.... Men jag åker ändå så får vi helt enkelt se hur det går (galoppen kommer jag drömma mardrömmarom inatt) Jaja, vi hörs snart :) Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards