dressyrstar

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Johanna Forssell - 7 december 2011 22:21

Det hade regnat som fan så det va helt lerigt och blött på banan. Men det gick faktiskt bra. Red på gummibettet och och hon va jättefin hela passet utom dom sista 10m inutrarna då hon blev lite trött och okoncentrerad. Men pådet hela är jag nöjd! Jag kunde växla mellan hög och låg form lätt (dock blir hon gärna lite för låg) men hon va väldigt pigg. Hon är en sån häst som behöver extremt mycket uppvärmning så efter en timmes framridnig kan man rida ett gaska bra dressyrprogram. Jag räknar alltid med att rida henne en timme innan tävling för det behövs kan jag lova! Hon är ändå lika pigg och full av energi inne på banan :) E så glad att man ska få tävla ponny på gummi och rakt bett :D

I morgon är det ingen skola :) Det är en sån Nobelmiddag/kväll från 16.00 - 22.00 men jag ska kolla på en skola som bara har öppet hus i  morgon och jag tycker det är viktigare än en nobelmiddag? Det är Drottning Blankas gymnasium.

Tror jag ska sova med kisarna nu. Fast dom har redan somnat. Godnatt alla läsare! :)

 

Vissa har det bra......

Av Johanna Forssell - 7 december 2011 16:17

I dag har jag varit duktig :) På musiken lärde jag mig spela bas på 5 min (har aldrig spelat bas innan) och sen har jag aldrig kunnat tänka mig sjunga solo eller i grupp, men det gjorde jag i dag! Sjukt stolt. Och sen fick jag även VG+ på SO - provet.
En toppendag i dag helt enkelt. Och i kväll är det Jan träning :D
För ett tag sen mejla jag ridsportförbundet och frågade varför man inte får tävla ponnydressyr på rent gummibett, jag menar, det är ju det snällaste man kan ha. Nu när jag kolla mejlen hade jag fått svar från dom och där stod:

Hej Johanna,


vi kommer inför 2012 att följa FEIs tävlingsreglemente vilket innebär en del ändringar angående betsling för ponny, bla kommer gummibett att bli tillåtet.

Se TR för 2012 som snart finns tillgängligt via vår hemsida www.ridsport.se

Bästa hälsningar/Best regards

GISSA om jag är glad!!!! :D Dom bett hon går bäst på är rakt tränsbett och novabett, då e hon som allra finast och nu får man ha det på tävling också :D :D :D :DSuperglad e jag. Nu ska jag käka, byta om och gå ut till hästen. Jenny ska nog inte träna i dag för hon e sjuk :( Jag e mörkrädd och ska rida till Lillgården själv..... aja, bloggar mer i kväll om jag överlever ensam med pållen i mörkret :)

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards