dressyrstar

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Johanna Forssell - 9 december 2011 18:45

Gud va det stormar nu, nästan som det va på första advent! Hästarna tyckte i alla fall det va skönt att komma in tidigare i dag :) Lotta e seriöst den frusnaste häst jag har varit med om så får gå ut och se om hon fryser sen. I sommras kom den än rejäl sommarregnskur då dom vaute (utan täcke såklart) och då darra hon så mycket så hon fick komma in och få på sig sitt tjockaste vintertäcke och 2 fleecetäcke och efter 30 min darra hon bara hälften så mycket. Lite knäpp är hon allt! Nu ska jag se på julkalendern, missa den i morse och sen ska vi äta och se på IDOL FINAL!!!! Heja Robin!!

Annars har det inte hänt mycket i dag. Jenny skulle rida ut en runda med Lotta och ta en riktigt lång galopp och låta henne sträcka ut ordentligt, men när hon kom hem ösregna det som f*n och stormade. Inte så lyckat ;)

Det har varit sånt väder hela dagen så därför har jag inte tagit kort på stallet, jag försökte men man såg typ ingenting då det varit så mörkt och äckligt oga vädret. Ni får dom i morgon i stället om det är bättre väder.

God fredagskväll om jag inte bloggar mer i dag (:  Det är lille Lukas som bjuder på bilden.

 

Av Johanna Forssell - 9 december 2011 14:44

Fast inte god väder ;) Stormar och regnar gör det som in i..... Det kanske börjar snöa i stället om jag sjunger "jag ser det snöar" ? I alla fall, hälften av min klass har varit sjuka denna veckan ochnu är det tydligen min tur :( Vill inte. Mpste rida både Lotta och Borah då jag ska ut och tävla båda två efter jul. Borahs första tävling är inbokad. Det är en lokal dressyrtävling i Ödåkra RS den 3/3 -12  :) Men det blir säkert någon innan det med Peja :) Känner mig alldeles för lång för Peja nu så jag tävlar henne nog tillvåren men sen vet jag inte vad jag ska göra med henne. Sälja eller vad.

Gud av det börja ösa ner nu. Har aldrig sett det regna så mycket! Nu får hästarna komma in i värmen. Ses (eller hörs)

 

Av Johanna Forssell - 9 december 2011 14:27

Snälla sluta kommentera där det står reklam för era egna bloggar. Kommentera jättegärna men inte sånna reklamkommentarer. Det är inte lönt jag kollar aldrig ändå. Har inte kollat på en enda av dom. Så sluta.

Jättetrevligt och roligt att du kollar in min blogg men sånna kommentarer är rätt tröttsamma.....

Av Johanna Forssell - 9 december 2011 10:42

Är hemma från skolan i dag, riktigt förkyld och inte trevligt att gå i skolan och snörvla hela tiden.....

Ska som sadgt försöka ta bilder på stallet in och utvändigt och lägga upp dom här :)Det blåser även halv stormoch regnar, så rätt skönt att jag inte ska rida i dag. KAn detinte snöa i stället???

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards