dressyrstar

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Johanna Forssell - 28 december 2011 17:56

Borah undra nog vart vi tagt henne. Som hon spände sig och visa upp sig haha :) Hon va jätte jättefin på framridningen och sen på banan va hon helt underbar i skritt och trav, i ökningen undrade jag när hon skulle sätta ner tassen, hon strckte fram benen så långt hon kunde och riktig "tryckte" dom ner sen (hoppas ni förstår). När vi red in för att hälsa andra gången så hade hon ett steg så jag hörde "wow" från läktaren :) Men i galoppen blev hon överpigg och studsa ochstegra och bockade och fatta fel men i andra varvet gick det bättre. Är nöjd!! Första gången hon va på en "tävling" med musik, högtalare och allt. Första gången hon åkte transport på 4 år och första gången på 9 år hon va i ett ridhus. Nu kommer mamma hem med hamburgare (har varit på väla och hämtat Nemos mediciner) Så måste gå nu. Hejrååå!!

Av Johanna Forssell - 28 december 2011 12:09

Nemo kom hem från djursjukhuset redan klockan 11 så Borah och jag ska åka på tävlingen :D Ska bara äta lite sen gå ut och borsta och sne åker vi. Regningt då får inte glömma ländtäcket som jag brukar.... Nemo hade inflamamtion i hela bakbenet och hanska smörjas med en speciell salva och lindas varje dag. Han ska även sprutas i en halsmuskel (och det ska mamma göra) och sen ska han ha boxvila i en vecka. En unghäst med massor av spring i benen ska stå inne i sin box i en hel vecka. Omg, vi kommer få renovera sen.... Aja, mste dra nu, ett lycka till kanske ;)

Av Johanna Forssell - 28 december 2011 10:34

Ska kolla på ridsport på TV snart (klockan 11) Världscupphoppning :) Man får passa på och se när det väl går någon ridsport på TV. Föresten är mitt rum snart helt färdigrenoverat :) Sen kommer det roliga att möblera, välja tapeter och rensa ut allt skit :D

Av Johanna Forssell - 28 december 2011 09:14

Har precis duscht och nu är det mat på G. Ska strax gå och släppa ut hästarna, mockaoch rida dressyr med Lotta. Nu har ju Nemo och Lukas åkt iväg till djursjukhuset så det är väääldigt tomt i stallet med bara 2 hästar kan jag säga!!! Kanske kanske kan ahg va med i dag det beror på när dom kommer hem men jag ska inte starta förren 15. Hoppas!!!!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards