dressyrstar

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Johanna Forssell - 22 december 2011 22:02

Kollar på TV ett julmatlagningsprogram :) Lillekisen ligger och sover i mitt knä och är jättegosig. Ingen jul utan katter :)

Pepparkaksbaket blev lycket, Johan (min storebror) gjorde "pepparkakor" av mandelmassa. Lite damp...typ.

Har ni någon idee va jag kan skriva om? Vad vill ni läsa om? Era önskningar = min lag. Ska snart ge hästarna sitt natthö och sne blir det nog sängen. Ska bara kolla klart på Nyheterna och vädret. Snö snälla..... I morgon är det lille julafton. Helt sjukt va fot det går. Känns absolut inte som om det är jul i övermorgon och har ingen julkänsla alls...:( I morgon borde den komma :) Men det känns som om det var nån månad sen det va jul (förra ulen alltså). Jaja nu bara babblar jag på. Godnatt om jag inte bloggar mer :)

 

Lilla Leah som har ätit några möss och en höna (!) i dag. Hönan va vår... Leah är bara 5 månader.

Av Johanna Forssell - 22 december 2011 21:00

Vilka bloggar läser ni/tycker ni e bra? Själv har jag några jag följer:


www.ponnycheyy.bloggplatsen.se

www.ponnyskruttarna.webblogg.se

www.dressyrmupparna.se

www.dressageworld.blogg.se


(utan inbördes ordning)


Sen försöker jag kolla på läsarnas bloggar (dom som kommenterar och inte är enbart reklam)


Av Johanna Forssell - 22 december 2011 19:30

JÄÄÄÄÄÄÄVLA DATA JÄÄÄÄÄVEL!!!! När jag skulle ladda upp bilderna DAMPA DATAN!!!!!!! :@ Måste fixa det till senast i morgon till er.

Men i dag så red vi som sagt till farmor, en ridtur på ca 1,5 timmar. Lotta va jättepigg och ville hela tiden framåt. När hon sen inte fick galoppera va hon så rolig, hon galopperade världens minsta galoppsprång på stället och bytte galopp i varje språng :) Min lilla skrutt. För mig är hon det finaste som finns   Det blev mycket galopp vilket hästarna tycte va kul (och jag med) :) Det blev inte att rida Borah i dag, hann inte helt enkelt. Nu bakar vi pepparkakor och kokar gröt.

I   G R Ö T ! : D Tidigare i dag tog vi även in granarna och pyntade dom.

Jag har 2 klappar kvar att köpa. En till Jenny och en till Lotta (klart Lotta måste få en). Så i morgon ska jag rida ut med Borah och rida dressyr med Lotta. Och sen åka till Hööks :) Sen blir det väl den sista julhandlingen innan julhelgen också :) Någon som vet hur länge/om Hööks har öppet i morgon på lille julafton?


Av Johanna Forssell - 22 december 2011 16:20

Dag 1: Bästa grenen

Dag 2: Favorithästen + bild

Dag 3: Denna musiken gillar jag

Dag 4: Mina svaga sidor inom ridningen

Dag 5:Mina starka sidor inom ridningen

Daa 6: Min favoritutrustning

Dag7: Min hästhistoria

Dag 8: Framtidsdrömmar


Ja, jag e ett utrustningsfreak på hög nivå. Kollar alltid på ästar vad dom har för utrustning.Det första jag kollar är om dom har dressyrsadel/allroundsadel, sen vilka skydd och sen om dom har ridtäcke. Men min favoritutrustning är träns, skydd och ridtäcken. Helst ska man ha 10 olika :)

Av Johanna Forssell - 22 december 2011 11:01

Julov och da'n före da'n före dopparedagen i dag :) Jenny, jag och Jennifer ska rida till farmor, vilket tar ca 1,5 timmar. Jenny har lovata att ha med kameran och fotta så i dag får ni helt nya bilder från vår uteritt :) Bra va?

Hörs sen, bilder kommer också såklart.

 

Jenny och Lukas 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards