dressyrstar

Alla inlägg under december 2011

Av Johanna Forssell - 26 december 2011 13:14

Ja, ridpasset gick bra lite småmissar men what ever? Berättar mer sen, måste fixa mig nu innan hela feta jävla släkten kommer. Ska locka hela mitt hår, ska försöka lägga upp bild :)

Av Johanna Forssell - 26 december 2011 09:37

Har precis firat Johan och nu ska Jenn och jag fixa hästarna (ska äntligen få testa mitt nya ridtäcke) och sen ska vi rida till Lillgården och hoppa. Eftersom jag inte hoppat henne på så pass länge tänkte jag bara hoppa 70-80 cm och testa ett 90 hinder :) Sen e de kalas! Bloggar mer om ridpasset sen. NU BÖRJAR LOVET!!!!!!!!!! :D

Av Johanna Forssell - 25 december 2011 23:43

Har haft en mysig kväl med julmat sen massa julgodis och film :) Nu kallar både sängen och tandborsten så kanske bästa att lyda? :) Hah, nä men jag ska gå och nanna nu. Hatar att gå upp sent. Även om det är lov ska man lägga sig vid 22-23 och gå upp senast 8.00 Ingen som håller med? Aja, i dag red jag ut ca 30 minuter med Borah och sen litta dressyr på Lillgården på vägen hem. Gick faktiskt riktigt bra och hon va ovanligt lugn (alltså va hon som "normala" hästar är när dom är jättepigga) och ökningarna satsa hon rejält på :D *Nöjd*! Testa även rida med gummivävtyglarna, går bara att beskriva med ett ord: Awsome!!!!!! Helt underbara va dom. Mjuka och sköna med värdens bästa grepp (älskar gummi) och sen är dom supersmala också, jag hatar breda tyglar. I morgon ska Jenny och jag rida med Jennifer (kommer ni ihåg hennes bloggadress nu? www.ponnycheyy.bloggplatsen.se) och förhoppningsvis hoppa. Har ju pay and ride på torsdag, 80 & 90 cm, och har inte hoppat henne på typ 1 månad. Så jag hade verkligen behövt hoppa. Också ska jag testa gummityglarna för andra gånen (L O V E I T) och även ridtäcket som jag fick av Jenny :) Vi sak rida vid 11. Sen fyller ju min bror Johan år i morgon så vid 14.30 kommer släkten hit. Dagen kan bara beskrivas med: Ännu en fullproppad dag. Nä nu får jag gå och lägga mig inna jag somnar vid datan (då får ni ju inte inlägget ;) GODNATT! :)P.S Undrar varför statistiken rusar i väg så?? Har jag skrivit något ovanligt bra :) Ha ha Night.P.S 2 Önskar så jag kunde fatta varför man inte kan ladda upp egna bilder här till bloggen :( Då skulle ni få helt nya bilder i varje inlägg....

Av Johanna Forssell - 25 december 2011 19:15

Hööks har nu STOR REA på massor av utvalda varor. Klicka er in på www.hooks.se och kolla under de olika "kategorierna" och se vilka. Det finns t.ex grimor för 20 spänn, grimskaft för 10 och schabrak till ehlt otroliga priser! Jag och Jenny ska dit på tisdag och va där så fort dom öppnar (jag menar, hur fort tar inte detta slut) Det enda jagvet som jag ska köpa nu är ett vinrött dressyrschabrak som jag länge dreglat efter. Det kostar nu 114:- i stället för 229:- :D

 

Av Johanna Forssell - 25 december 2011 17:08

Glömde några julklappar i går. Förutom dom jag visade igår fick jag detta + ett schampoo.

 


Och sen en fet HISS till håltagare. Billiga, snygga, hållbara och man får perfekta hål. Man kan inte se skillnad på dom man gör med håltagaren och dom som redan fanns på tränsen. Finns på Hööks för 85:-  Har 2 sådanna nu :)

'    


Av Johanna Forssell - 25 december 2011 10:49

Sitter och äter julmat till frukost (man får passa på). Kolla in på Hööks hemsida och såg att dom har 50 % rabbat på schabraken!!! :D JAg ska dit och byta ridbyxorna till en mindre storlek så då följer säkert detta schabraket med hem :)

Det kostar nu 114:- istället för 229:-


Sen i dag måste jag rida Borah. Har inte ridit henne på 3 dagar och det är ju tävling på onsdag. Så det blir nog en uteritt med henne (eller dressyr). Någon som har någon bra övning där man tränar att hon MÅSTE lyssna bättre på mig? Hon blir så himla stark i galoppen. Sen ska jag även skritta Lotta lite, gick ganska hårt i går. Ska även bli jätteroligt att testa tyglarna :D (och alla andra hästsaker) Hörs senare. HAr ni haft en bra jul??


  
















Av Johanna Forssell - 24 december 2011 23:03

LOTTA

Galoppombytena SKA sitta

SKA placera mig i LB:1 eller LC:2

Komma upp till LA:1

Åka på träningsläger


BORAH

Börja tävla lite dressyr

Placering i LB:1

Hon ska lyssna på mig och inte bara rusa i väg

Träna för tränare med henne

Av Johanna Forssell - 24 december 2011 22:09

ÅÅÅÅÅÅHHHHHHH vad jag e nöjd med årets julklappar!!! Kunde inte fått bättre!!!!!!   


                 

       

Allt detta + lila locktång, massa kläder, 2 tjocka tröjor, paradisask, 500:- tunikor, fleecesätt med tröja och mjukisbyxor. 

Ett par tyglar är bara av gummi (till hoppning tänkte jag) och dom längst ner är gummiväv tyglar (till dressyr) :D

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards