dressyrstar

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Johanna Forssell - 3 mars 2012 21:22

Snart ska jag sova. Vi åker inte förren 11.00 i morogn men innan ska jag knoppa, rykta, packa in det sista och mocka till henne också, eftersom vi ínte kommer hem förren rätt sent, runt 17.00 Fixar nåt tidsinställt till er så bloggen står inte tom! Sjukt taggad, hon har varit så himla fin de senaste veckorna. Vi hörs i morgon bitti innan vi åker i alla fall. Stackars Pejan får inte va ute i hagen i morgon :(  Vi hörs i morgon :)

   

Av Johanna Forssell - 3 mars 2012 19:20

Nu kollar jag på TV, James Bond :) I dag har jag:


* Ryktat Lotta + oljat in hovarna

* Gått en liten promenad med henne

* Putsat sadel och träns + mina stövlar

* Packat in i transporten

* Fyllt på höpåsen i transporten

 

Vad jag packat med (skriver bara för att få en dubbelkoll)

Sadel

Träns

Vita lindor

Boots

Ländtäcke

 

Hjälm

Kavaj

Plastrong + nål

Ridstövlar

Sporrar

Dressyrspö

Vita ridhandskar


Nummerlapp

Papper

Vattenspann

Hästgodis

 

I första klassen startar jag 13.17 så vi ska köra 11.10 Behöver inte gå upp förren vid 9 men sak upp klockan 8 för att hinna mocka innan vi åker. Eftersom vi åker så sent knoppa jag inte henne i kväll, utan gör det i morgon bitti. Min lilla Lott är så fin :)


TV nu då och mys med kisarna.

                 


Av Johanna Forssell - 3 mars 2012 19:03

             

 
Av Johanna Forssell - 3 mars 2012 18:38

Va underbart väder att fotta i. Ni får hälften nu och hälften senare, annars blir det för många :)

           

Ryktade Lotta i drygt en timme, och borstade igenom svansen helt. Älskar den.

 

Av Johanna Forssell - 3 mars 2012 13:06

Hej! Inne för lite lunch sen ut igen och fixa lite till tävingen. Sandra kommer vid 14.00 I 1,5 timme har jag varit ute och ryktat Lotta. 100 tag med ryktborsten och skrapan på varje sida, klippt lite päls, hovskägg, öronhår, under hakan och manen. Svansen borstade jag igenom så heela va helt igenomborstad. Älskar hennes svans   Har tagit kort som jag lovade. Ni får ett smakprov nu och resten kommer i kväll :)

            

Av Johanna Forssell - 3 mars 2012 08:40

HAr fodrat hästarna och nu fodrar jag mig själv. Sen ska jag ut och släppa ut dom och sen ska jag smörja sadel och träns, putsa stövlar och lite annat. Bilder kommer! I dag ska hon som sagt bara få en liten tur ute i det fina vädret, inte långt för hon går extra bra om hon är pigg som fan på dressyren. Är hon det i hoppning kan hon bli lite väl överspeedad så innan hopptävling rider jag ordentligt pass. Kommer ha fullt upp i dag (som alltid på helgerna) så vi hörs i kväll och då får ni också bilder, fast kommer nog hinna slänga upp nåt under dagen också. Alltså: Håll utkik :)

 

Här va vi på väg in mot stranden för att slänga av hjälmarna för att sedan dyka från pålleryggarna.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards