dressyrstar

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna Forssell - 27 november 2011 06:28

Nu hr jagprecis ätit, en ritig advents frukost, och nu ska jag ut i blåsten och borsta/fläta Lotta :) Uppdaterar mer när jag kommer hem.

Av Johanna Forssell - 26 november 2011 21:15

Dags för mig att hoppa i säng. Upp tidigt i morgon. Kunde jag inte ha fått starta 9.30 i stället.... ?

Bjuder på litta bilder på min äskade pålle Cassiopeja. <3 Godnatt! (och en på lille Lukas, den ljusa)

             

Av Johanna Forssell - 26 november 2011 20:12

Hiss till detta novabettet från Hökks. Det kostar 349:- men det är det verkligen värt! Suuuper till hästar med orolig eller känslig mun som inte gillar "vanliga" bett. När jag rider Peja med novabettet är hon jättelätt och supermjuk att rida, men om jag sen tar hennes 3-delade eggbett utan gummi då, så är ho mycket spändare och oroligare och absolut inte lika mjuk i ridningen. Rekommenderar verkligen detta till ALLA hästar. Ett superbett.

 

Av Johanna Forssell - 26 november 2011 18:19

Så... nu är jag klar med allt utom att putsa ridstövlarna :) Skönt. Peja va jättesmutsig när hon kom in och man såg inte hovarna för all lera. Så det blev att tvätta ben, hovar och svans och sen fläta man och svans. Jag flätar svansen för att hon inte ska smutsa ner den lika mycket och för att jag vill att den ska va lockig :) Sen på med det tunna täcket så hon inte skitar ner sig i natt. Jag va även duktig och packade in alla sakerna och utrustningen i kväll då vi ska köra jävligt tidigt. Startlistan kom upp nu och av 17 startande startar jag som nummer 2 klockan 9.00 Dumt att ha en häst man måste rida fram minst 40 minuter då man måste va där ännu tidigare. Måste rida henne minst 40 min för hon blir så spänd på tävlingar så då ska man galoppera på lösa tyglar några varv tills hon ahr rastat av sig. Vi ska köra klockan 7.00 vilket betyder attjag måste gå upp klockan 6.00 (Tar alltid prick en timme att fixa allt med att knoppa, äta, fodra, rykta m.m) Nu ska vi äta pizzan sen igår och sen blire nog litta TV innan jag går och lägger mig TIDIGT :D

Love tävlingar..... :) <3 Visst e hon snygg i vitt? Fastän hon inte vill va fotomodell ;)


 

Av Johanna Forssell - 26 november 2011 16:07

Har precis varit o handlat och nu sitter vi och äter julmust, munkar och pepparkakor. Gott! Nu ska jag ut i stallet och fixainför i morgon :) Ibland är livet NAJS!Startlistan har fortfarande inte kommit upp men den kommer väl....hoppas jag. Jag e glad att jag smörjde sadel och träns i går för jag hade alrig hunnit i dag. Jag är både i jul och tävlingsstämmning :D

Av Johanna Forssell - 26 november 2011 12:32

Vi älskar verkligen vår katter. Dom är världens underbaraste. Lika lydiga som hundar, kan sitta, gå fot, hoppa, stegra och dom bidrar flitigt till försörjningen (möss, råttor) Dom ligger alltid på ryggoch sover med tassarna i vädret och kommer och möter en när man kommer hem från skolan. Dom är det finaste som finns <3

Vi har 7 stycken, alla har samma mamma. Felix, Fixa, Moije kull 1. Mitza, Sotis kul 2. Från kull 2 har vi sålt 3 stycken till en kompis till mig. Sen har vi deras mamma, Lillemis som jag fick när jag va  år. Hon är mamma till alla, och sne har Fixa nyligen fått en unge. (har dock inget kort på henne, men hon heter Lea)

Felix: Gul  Fixa: Liten 3-färgad  Moije: Långhårig grå  Sotis: Svart  Mitza: grå, vit, gul   Lillemis: 3-färgad (hon som ligger bland kattungarna från kull 2)


               

Av Johanna Forssell - 25 november 2011 21:39

Kommer nu bilder på Deborah (Borah) som ni inte har fått se innan :) P.S Honär 22 år snart!

       


Av Johanna Forssell - 25 november 2011 20:51

Någon mer än jag som tycker att Molly va usel i kväll och Moa va bäst?!:) Eller.....?Bara jag? Tycker detta årets IDOL har gått sjuuukt snabbt. Det har ju precis börjat och nu är dom bara 4 stycken kvar. Vart har 2011 tagit vägen. Känns som detva precis som det snart va jul jue ;) P.S Jag stör mig sjuukt mycket på att Moa alltid säger "ha det gött". Grrrr.haha, men NU tar jag (kanske fredagskväll)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards