dressyrstar

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Johanna Forssell - 16 november 2011 20:17

I dag blev det helt mörkt innan vi kom iväg. Men det gör inte mig något. Det är mysigt att rida i mörker :) (om man har bra reflexer vill säga) Lotta är ju helklippt och har ett regntäcke med fleecefoder fortfarande, men nu har det blivit riktigt kallt, bara 1-2 plusgrader och minusgrader på morgon, natten och kvällen. Så när jag tog in henne vart hon iskall. Fort in och ta på henne ett varmt täcke som hon fick ha medans jag ryktade. Men nu har jag bytt till ett vintertäcke :) I dag tog vi också det lugnt med skritt och trav efter vaccinationen men i morgon kör vi på som vanligt. På fredag ska Jenny och jag träna för vår Kusin Anna i hoppning inför pay and riden på söndag och lokala hopptävlingen om 2 veckor drygt :) Nu spåra jag ut litta. Ja, dagens ridtur. Vi red ut en liten runda på 30 minuter. Nemo (unghästen) blev rädd för det mesta men det är förståeligt då han bara är 4 år och det var mörkt och dimma. Sen när vi skrittade på en smal grusväg kom en personbil mot oss i FULL fart. JAg trodde inte han hade sett oss fastän vi hade massor av reflexer, så vi red in så långt vi kunde i kanten. ca 50 meter före oss tvärbromsa han.... hmm, borde kanske kolla så reflexerna fortfarande funkar? Fast det var kolmärkt och jättedimmigt så..... men det va ändå rätt läskigt.

I morgon blir en chill dag för min del. Läsdag hela dagen i skolan, läsa, läsa, läsa och jag älskar att läsa. Kan läsa en bok på typ 200 sidor på nån timme. Sen på eftermiddagen är det musik och det är min typ favoritlektion. Läraren där är bäääst! Aja, ska kolla vidare på bomde söker fru och käka chips. Sommarbilder kommer!

Hare'! Johanna  P.S ALLA bilder är orginal. Jag redigerar inte ett enda dugg :)

Ett smakprov ;)

 

Av Johanna Forssell - 16 november 2011 20:07

Nu börjar det äntligen bli ordning på bilderna så nu ska det nog börja komma upp lite nya bilder. Tänkte börja med alla tävlingsbilderna. Då det tyvärr inte varit många tävlingar i år då det varit mycket små skador finns det tyvärr bara från en enda tävling. Men ni får dom i alla fall! Senare kommer från i sommras då vi var och badade med pållarna :D

             

Av Johanna Forssell - 16 november 2011 15:59

Nyss kommit hem. Nu ska man rida ut och testa nova bettet! :D Chiao

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards