dressyrstar

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Johanna Forssell - 22 november 2011 18:24

Haha, måste bara berätta om Jennys och min så kallade uteritt. Vi skulle bara ta en kort runda då Borah har väldigt dålig kondition. Har ej hunnit med att rida henne på vardagarna. Vi skulle rida "lilla Lars-rundan" som tar ca 30 min.

På vägen efter kanske 5 min är kohagar och där är vita långhåriga kor som går ute dygnet om. Dom har konstigt nog en transport som står är där dom får foder och sånt. När vi va kanske 10 meter ifrån dom så blev Borah jätterädd, stod och darrade innan hon tvärvände och va sååå nära att rusa rakt in i det låga kostaketet som va på andra sidan grusvägen. Sen hoppade jag av och skulle leda fram henne. Men då går kossorna upp i transporten så den börja gunga. Borah slänger sig runt och jag får rycka som fan i tyglarna för att kunna hålla henne. Nemo blir såklart också rädd och sliter sig och springer i väg en bit innan Jenny kunde ta honom. Sen kom det nog världens bredaste traktor på den lilla smala grusvägen så vi fick gå in på ett betesfält. Det gjorde ju inte saken bättre kan jag ju säga. Efter traktorn försökr Jenny att gå fram med Nemo, men han blir jätterädd och sliter sig, brakar rätt in i Borah som jag håller så jag tappar henne. Dom skenar hem i full galopp och Borah gick rätt in i kostaketet som är av koppartråd. Det va ganska mörkt redan så det va tur båda två hade reflexridtäcke eftersom dom sprang en bit på vägen hem. Men Nemo, dum som han är rusade rättförbi vår infartsväg när Borah svängde in, och fortsätter ut på ett annat fält, där Jenny får tag i honom. Dom skadade sig inte, men Borah hade senskydd fram och dom va heltrasiga. Tänk bara på vad som skulle hänt om hon INTE hade haft dom! Usch...... Ja, det va vår "uteritt" i dag. I morgon har jag tenmadag i skolan, slutar 13.40 och sen är det Jan-träning. Blir inte lika mycket bloggande i morgon då. Men på torsdag är jag ledig igen så då blir det bloggning till tusen igen! Hörs!

Av Johanna Forssell - 22 november 2011 14:27

Får skriva ett snabbt inlägg nu innan datan dör. Kan bara säga tt det är riktigt tråkigt att va helt ensam hemma hela dagen. Hur tråkigt som helst! Har bara ätit, datan, TV och mockat typ. Men så fort Jenny kommer hem ska vi ta en runda med pållarna :) Hästköpet del 2 kommer senare ikväll......klla gärna in här då.


 

Åååååh, vad jag läng´tar tills det blir snö! Älskar snö. (För er som undrar vad jag gör så kollar jag ifall han hade fått styltor under tassarna)

Av Johanna Forssell - 22 november 2011 14:07


          Plus Plus två stycken vinterbilder :) Lukas, Jag rider, Jenny tolkar.

 
Av Johanna Forssell - 22 november 2011 09:31

Gick upp 8.54 och duschade. Visst e jag duktig :D Någon som har börjat fundera på det här med julklappar än? Jag vet vad jag ska köpa till mormor och till mamma men sen är det stopp. (allt jag köper är på Hööks såklart) :)

Undrar vad man skagöra i dag då när man är ensam hemma till 15.00? Blir nog mocka, mocka, mocka, TV, TV, TV, blogga, blogga, blogga och sen ska jag nog rida ut en sväng med gamla Borah. Det behöver hon och hon tycker det är kul cokså att rida ut. Men sen vet jag faktiskt inte mer. Blir väl att blogga litta till ;) Haha, vi ses och hörs :)

Under dagen kommer Hästköpet del.2 och Sommarbilder upp.

Tills dess, a old pictures.

Peja, med dig kan man göra allt. Från att simma till att gå på dressyrbanan. Du är det finaste jag har <3

   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards