dressyrstar

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Johanna Forssell - 6 november 2011 16:56

Hickstead avled på världscupbanan

2011-11-06 16:29


Världscuptävlingarna i italienska Verona avbröts på söndagen efter att världsettan kanadensaren Eric Lamazes häst Hickstead föll ihop och avled på banan. 22 av 39 ekipage hade fullföljt tävlingen när olyckan inträffade. Tillsammans med Hickstead tog Eric Lamace bland annat OS-guld 2008.  Den tragiska händelsen är en stor sorg för hela ridsporten. Vi intväntar mer information från arrangören och det internatinella ridsportförbundet FEI


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fy vad hemskt, verkligen :( Blir alltid jättelessen när en häst dör vare sig jag känner hästen eller ej. Om en häst häst som jag t.ex bara har sett nån gång på grannstallet och den dör så kan jag gå runt och deppa i flera dagar. Älskar verkligen dessa underbara djur. Fast det låter lite konstigt att han bara trilla ihop och dog. Hoppas på mer information från ridsportförbundet.

Av Johanna Forssell - 6 november 2011 15:45

I morgon är det träning med allsvenskan och hela laget och nu kommer det till utrustningen.

Det enda schabraket som är rent nu är ett rosa med mulle som går dressyr.

Ska jag ha vita lindor eller marinblåa lindor till? Och ska jag ha röda eller marinblåa ridbyxor? Kan jag ha rött och rosa i hop? Snälla svara innan i morgon. Alla som kommenterar om vilket får en länkning.

Det är detta schabraket och dom vita eller blåa lindorna.


   

Av Johanna Forssell - 6 november 2011 15:24

TACK så jätte mycket alla ni som besöker min blogg. Jag blir verkligen superduper glad :D <3 Är det något speciellt ni vill läsa om eller ha mer av så bara kommentera så fixar jag det så fort jag kan!


Tänkte skriva om en vanlig dag i stallet för mig. Sen händer det ju ofta andra saker som man inte kan förutsätta.

När jag kommer hem från skolan så byter jag om och äter sen går jag ut i stallet, mockar, byter vatten, fodrar och städar upp i sadelkammaren om det behövs. Sen tar jag in hästen jag ska rida och ryktar bort all smuts med plastborsten och sen borstar jag av hela hästen med rotiskan, kratsar hovar och borstar igenom manen. Jag borstar aldrig svansen om det inte är träning för tränare eller tävling. Sen lindar jag eller sätter på skydd beroende påom jag orkar linda eller ej och om jag ska rida ut eller dressyr, sadlar och tränsar. Är det kallt får hon även ett ländtäcke då hon e helklippt.

När jag kommer tillbaka från ridturen (oftast 1 timme) tar jag av hästen utrustningen och ryktar av henne och sne strechtsar jag ben, rygg och nacke VARJE gång. Sen borstar jag av all utrustning och lindar ihop lindorna, putsar av mina stövlar, ger hästarna natthö och går in :)

På helgerna och loven är jag i stallet hela dagarna.


Hur ser er dag i stallet ut?



Av Johanna Forssell - 6 november 2011 11:47

SISTA dagen på höstlovet. Den får man verkligen ta vara på också tvingar mamma mig att städa! Men nu är det i alla fall klart så nu ska jag ut och rida  med konstiga Jenny. (hon kom 5/27 stycken och hon va den enda som hade B-ponny, visserligen¨otroligt snabb men ändå :)) I dag ska jag rida igenom dressyrprogrammen och se hur det går. Jag har tävlat LB:1 och LA:1 men aldrig LC:2. Tycker det är ett tråkigt program, men men sånt e livet.


TACK så jättemycket alla ni som besöker min blogg. Blir verklign superglad :D TACK TACK TACK TACK :D:D:D:D

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards