dressyrstar

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Johanna Forssell - 24 november 2011 20:22

Nu har jag tid att blogga igen. Efter stan red vi ut en liten runda, och före vi red ut red vi bara inom Lillgården så jag unde rida igenom LC:2 programmet. Hade hennes gammla bett idag, 3-delat eggbett, istället för novabettet, och hon va sjuuukt duktig. Trodde hon skulle börja tramsa igen men icke. Hon gick helt perfekt, inte för lågt och inte för högt hela tiden och lyssnade jättebra. Stolt! Med Novabettet har hon sökt sig alldeles för långt ner men nu gick hon precis rätt.

Ska rida igenom henne ordentligt i morgon och rida med eggbettet då och på fredag ska jag skritta ut en runda då vi aldrig rider dressyr dan före dan :) Hon vart också irriterad över att dressyrsadlen åkte fram och hon vägrade ha gelpadden under sadlen, så nu har jag kommit på en lösning. Hon är verkligen ingen lätt häst, det måste vara perfekt med allt för att hon ska kunan ridas. Rätt jobbigt ibland men ändå bra. Lösningen är: först schabrak, sen gelpadd, sen över det fårskinnspadd och sen sadeln. Mycket men om hon blir nöjd så....... :)

I morgon är det skola igen. Känns som om man har haft ett andra höstlov. Kom igen och besök bloggen, inget kul att uppdatera om bara 1-2 stycken läser den per dag. Det är klart att ni räknas, ni är goda som guld, men det skulle va kul om det blev lite fler per dag :) Något speciellt ni vill jag ska skriva om? Ja, jag vet att jag ska skriva fortsättningen på Hästköpet men har inte hunnit helt enkelt.

Av Johanna Forssell - 24 november 2011 12:40

Ska cykla till bussen om typ 5 minuter och efter den ska man äta och kika inom Pistachia och se om där finns nått gottit :) Jenny hänger med för annars vågar jag inte ;) Jo det gör jagvmen det blir roligare om hon e med. När man kommer hem ska vi rida. Måste dra hej!

Av Johanna Forssell - 24 november 2011 10:00

Ja, träningen. Hon gick bra i formen hela tiden, slog inte upp med huvudet en enda gång, men när hon blir spänd blir hon jättelåg i formen och det ör jättesvårt att rätta till. Hon va även lite orolig i munnen men det kom vi på att jag har gelpadd under sadlen och den hade kasat på sidan och tryckte pälsen åt fel håll. Det är det värsta man kan göra med henne och hennes päls. Hon får damp. Så sen löste det sig. Vi gjrorde skänkelvikningar, öppnor, slutor, små små volter i skritt och trav och galopparbete. Vi skulle även rida på en diagonal över ridbanan och göra öppna, men samtidigt skulle dom va ställda åt det håll man skulle. Det gick utmärkt. Det är övningar som är med i LA:P1 programmet. Jag har bestämt mig för att innan jag fyller 18 och inte kan tävla henne längre ska vi ha startat i LA:P1 :)

Jag måste även testa rida på hennes vanliga 3-delade bett innan tävlingen då jag bara ridit på gummi nu i 2 veckor.

Idag är ju ännu en ledig dag, och Jenny och jag ska till Lillgården sen med Nemo och Peja och köra lite markarbete. Men först är dettandläkaren klockan 13.50 :( Blä,,,,,,,

Ni får ha det så bra.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards