dressyrstar

Alla inlägg den 20 november 2011

:)

Av Johanna Forssell - 20 november 2011 22:13

Tack så jättemycket alla som besöker min blogg :D Är uppe i riktigt höga siffror nu. Blir verkligen jätteglad!


Just nu sitter jag och vräker i mig tårta. Lotta kommer inte orka bära mig i morgon! Hihi :) Är verkligen supernöjd med henne. Man får inte tveka alls utan det är bara att gasa som in i. Gud va hon älskade det :D <3 Min pärla.....


Vill ni höra om hur jag hittade Peja, varför jag köpte henne och så??? :)  

STUDIEDAG i morgon! :D Jippi. Blir mycket bloggande. Visst är det roligare att läsa en blogg som uppdaterar mycket?

I morgon blir det nog litta dressyr. Janträning på onsdag och dressyrtävling på söndag. Fram till hopptävlingen om 2 veckor exakt ska jag försöka hoppa Peja 2 gånger i veckan. En gång då jag hoppar typ 50-60 cm och tränar teknik (hon har svårt att landa i rätt galopp) och en gång då vi tränar höjder :) Tror jag kommer bli skitbra :)

Det jag är mest glad över är att man får ha novabett i ponnyhoppning. Hon går så mycket bättre med det. Synd att man inte får ha det i dressyr och väldigt konstigt också då det är det snällaste bettet man kan ha.....


Aja, sängen kallar Godnatt alla underbara bloggläsare :)

Av Johanna Forssell - 20 november 2011 16:48

Ja, pay and riden.... vad ska jag säga? Det gick suuper. Även om det inte va mer än 70 cm så är jag verkligen jättenljd. Hon tyckte det va såååå roligt och jag tyckte också det va jätte jättekul att hoppa. Hon hade spetsade öron hela tidenoch laddade som fan vid varje hinder. Hon tyckte det va super super super duper roligt. Längtar tilhipptävlingen om 2 veckor :D Hon va verkligen jätteduktigt. 0 fel. Och jag har alltid avrit lite feg för hoppning men nu bara körde jag och då blev hon oclså mycket bättre och tvekade inte ett dugg. Vart verkligen superroligt :)

Nu ska man till farmor och farfar och äta och i morgon är det studiedag :) Mamma tog många kort men dom går fortfarande inte att ladda över till datan. Men får hoppas det löser sig snart :)  

Av Johanna Forssell - 20 november 2011 11:05

Nu har jag precis duschat och tagit på mig nya ridbyxor :) ska gå ut och mocka nu och klockan 12.30 kör vi :)

Har tyvärr ingen bild på dagens outfit eftersom det inte går att ladda över bilder från kamran till datan. Grrr!

Men kan ju skriva den :)


HÄST:

Brun hoppsadel

Brunt träns

Brun martingal

Bruna skydd och svarta boots

Marinblå huva

Marinblått schabrak

Rödrutigt ländtäcke


RYTTARE:

Blå hjälm

Marinblå fleecetröja

Blå väst

Röda helskodda ridbyxor

Svarta ridstövlar + sporrar


Tror det blir att hoppa 70 coh 80 cm :) Mer uppdate i kväll.

Av Johanna Forssell - 20 november 2011 09:39

Rolf-Göran nominerad till Jerringpriset

Inte nog med att han är nominerad till Årets manlige idrottare på Idrottsgalan i januari. Nu är Rolf-Göran Bengtsson även nominerad till Radiosportens Jerringpris.

Så glöm inte rösta gott folk. Det är han värd :)

 

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards