dressyrstar

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna Forssell - 5 november 2011 16:56

Tänkte köra en frågestund på bloggen. Fråga precis vad ni vill :)

Svaren kommer upp i början på nästa vecka :)

TACK till alla som läser min blogg. Blir verkligen glad!

HIS

Av Johanna Forssell - 5 november 2011 16:26

  Hissar detta reflextäcke från Hööks. Skitbra att man kan ha reflextäcka och grimma i hagen i fall dom rymmer från hagen på vintern när det när mörkt största delen av dygnet. Kostar 699 :- Vilket är en billig livsförsäkring för din häst. Stoor HISS :)
Någon av er som har detta? Vad tycker ni om det?

Av Johanna Forssell - 5 november 2011 10:40

....ska jag gå ut i stallet och mocka sen blir det att rida ut i det fina vädret. Tror hon behöver det, man kan ju ite rida dressyr varje dag...tyvärr. I dag ska jag även testa att galoppera och se hur hon går.

Jenny har nästan precis åkt till Jonstorp för hubertusjakt, gud va jag också vill va med!:( Men det får bli nästa år hoppas jag.


Har ni varit med på Hubertusjakt någon gång? Var? 

Av Johanna Forssell - 4 november 2011 21:23

En jättestor HISS till dessa lindorna från Hööks. Dom är drygt hälften elastisk och resten fleece, vilket gör att man slipper ha padd under då fleecet fungerar som det. Snygga, lätta att linda och rengöra och finns i många fina lättmatchade färger :)

 

Av Johanna Forssell - 4 november 2011 21:21

En stor DISS till detta ridtäcke från hastprodukter.se. Det ser mer ut som ett vanligt täcke man har under sadlen och kallar det ridtäcke. Stort och fyrkantigt och till det saftiga priset 299:-

 

Av Johanna Forssell - 4 november 2011 21:18

Jag älskar detta ridtäcket från Hööks. Den flätade svansremmen är ett STORT plus.

Det är inte vind och vatten tätt och fleecen är ganska tunt men annars är det perfekt. Säkert utmärkt att ha under träningspasset i ridhuset på vintern.

 

Av Johanna Forssell - 4 november 2011 13:26

Nu hinner jag blogga litta :) Ska snart åka till badhuset och simma en sväng och sen hem och mocka och rida. I dag är första gången på 4 veckor som jag ska galoppera Lotta :) Gick inte upp förren 10 vilket är väääldigt sent för mig och sen städade jag i sadelkammaren och sopade. Sen får vise vad resten av dan har att bjuda på :)

I morgon ska Jenny på hubertusjakt med Lukas. Jag vill också va med!

Hörs senare!

Av Johanna Forssell - 3 november 2011 22:00

Hej!


Kom hem från Ullared vid 18.00 Va där från 9.30-16.30 och på hemvägen köpte vi hamburgare. Mums!

Där va proppfullt med människor och det tog 20 min bara att hitta en parkeringesplats, allra längst bort såklart.

Aja, är i alla fall supernöjd med dagens inköp :D <3


- 2 par ridbyxor, ett par marinblå helskodda och ett par röda med svart helskoning.

- Ett par vita skinnhandskar till tävling

- Vinterjacka, vit med luva och fuskpäls

- Reflexboots

- Sporrar

- Godis

- Brunt dressyrträns med strass

- Tjocktröja

- 2 par tights

- Underkläder


När jag kom hem va jag ju tvungen att testa allt så först kolla jag på ett program och sen red jag Lotta, bara lite i hagen. Nu kolalr jag på Unforgettable och sen blir det nog sängen.

Åker till badhuset i morgon och på lördag ska vi rida Haloween :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards