dressyrstar

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Den eviga diskussionen om märkesutrustning

Av Johanna Forssell - 27 februari 2012 10:30

Om man inte har märkesutrustning så klassas man som tönt. Varför? För att man inte har pengar till dyr utrustning. Är det så? Eller? Detta är så jävla dumt. Det är mest balnd ungdomar som det är denna hysterin med märkessaker. Man måste visa att man har råd med dyr utrsutning och de flesta verkar tro att man rider bättre då också. Men det gör man INTE. Man rider inte bättre för att man har kavaj för 2000 eller en för 200. Man rider inte bättre för att man har italiensak läderstövlar för 5000 än om man har konstläderstövlar för 200. Det spelar lixsom ingen roll. Och hästen går inte bättre för att man har schabrak där det står schockemöhle på än Showmaser. Sen kan man ju tycka att märkessakrna är mycket snyggare eller dom ahr bättre kvalitee. Visst kanske har dom det men långt ifrån alltid. Jag vet en som köpte ett märkestrns för 1000:- och jag har köpt ett från Hööks för 200 spän. Vilket tror ni höll längst? Och det är så himla löjlia priser. På GHS mässan såg jag ett pannaband som såg ÉXAKT likadant ut som det för Hööks för 229:- Detta kostade 1050:- Finns det verkligen folk som köper sånt? Jag köper det jag tycker är snyggt, struntar fullständigti om det är märkessak eller ej. JAg föredrar det som inte är det för det är till halva priset och håller bättre tycker jag. Varför köpa nåt som kostar x antal tusen lappar fr en märkessak när man kan köap det för halva priset på tex Hööks? Finns det verkligen dom som vill betala dubbelt så mycket för att där står ett visst märke på den? Det låter inte klokt i mina öron.

   

 
 
Ingen bild

Matilda

27 februari 2012 20:22

Så jäkla rätt!! det e bara dumt att köpa massa dyra saker när det finns billigare, för de pengar som man då spara kan man göra många roliga saker!!

Johanna Forssell

27 februari 2012 21:19

Ja eller lägga dom på träningar!

 
Ingen bild

Jacqueline

28 februari 2012 18:54

Har aldrig hört att nån blivit kallad tönt för att man inte använder märkesutrusning. Handlar nog inte om att man tror sig rida bättre utan det handlar väl mest om att det finn

Johanna Forssell

28 februari 2012 19:19

Det har jag dock hört väldigt mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Forssell - 13 mars 2012 11:27

Jag har börjat blogga på www.johannaforssell.blogg.se i stället för att jag ska testa om bilderna blir bättre där och om man kan se alla. Så följ med mig dit! ...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 20:50

Nu ahr jag precis anmält till en lokal hopptävling i Båstad RK den 24/3. Har anmält till klasserna 2 & 3, alltså 90 cm och 100 cm :) Ska bli så superduper kuligt att hoppa kombinationer :D Mitt mål är absolut inte att placera mig, inte ens komma felf...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 18:47

I förmiddags åkte vi till Väla för att köpa skor. När vi väl va där kom vi på att Jenny och jag behövde vårjackor också. Mina inköp: vita chinos, 2 vita linnen, 2 par skor, en turkos/grön tunika, strumpor och en svart skinnjacka :) När vi kom hem f...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 08:46

Kan börja med att säga att ni sköter er jättebra :) Va inne här sent i går kväll och nu 8.00 har jag 7 nya kommentarer :) Det tar inte ens en minut att skriva en kommentar och man blir super glad :) Tack!   Nu har jag precis släppt ut hästarna oc...

Av Johanna Forssell - 10 mars 2012 21:02

Eller rättare sagt Godkväll! Ber om ursäkt för mycket dålig uppdatering men det är inte så lätt när min laptop e sönder. Mamam ringer en datanisse men ahn har ej svarat så vi ringer och ringer. Så fort den är lagad kan ni vänta er uppdate! Den är så ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards