dressyrstar

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Hoppträningen

Av Johanna Forssell - 18 november 2011 22:20

I dag va det som sagt hoppträning för kusin vitamin Anna :) Det gick väl inte riktigt lika bra som jag hade förväntat mig. Hon vart väldigt pigg och när man ska korta galoppsprången t.ex före ett hinder så minskar hon bara farten inte steglängden så det blir fel ändå. I och för sig har hon inte hoppat på ca 2 månader men ändå. I början på framhoppningen när vi skulle hoppa "kombination" (hinder, 3 galoppsprång, hinder) så snubblade hon på  något konstigt sätt över hindret så hon rev med sig bommarna och gick omkull. Först landa hon på knäna och sen trilla hon helt. Usch, va riktigt läskigt. Men som tur va skadade hon sig inte så vi kunde fortsätta. Ibland är det bra med skydd! Vi hoppade 3 olika banor och i slutet va det som om hon kom ihåg vad hoppning innebär så sista rundan gick hon som en klocka, min lilla pärla. Ska testa martingal på söndag. I morgon blir det en runda inom banan på lillgården och rida dressyr och sen rida ut resten.

Känns som om jag bara bloggar om vad jag gör på dagarna. Någon som har förslag på vad ni vill läsa??

Blir mycket bloggande de närmsta dagarna. Nu är det ju helg och på måndagoch tisdag har vi studiedagar, onsdag skola till 13.30 torsdag studiedag och fredag skola till 12.30 Gött! :) Sommarbilderna kommer inom kort....

 
 
topdressage

topdressage

19 november 2011 00:11

Nu kan du va med och tävla om ett BR schabrak + matchande lindor!
http://topdressage.blogg.se/2011/november/for-er-som-inte-hade-tur-i-var-forra-tavliing.html#comment

http://topdressage.blogg.se

Johanna Forssell

19 november 2011 10:17

Ok

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Forssell - 13 mars 2012 11:27

Jag har börjat blogga på www.johannaforssell.blogg.se i stället för att jag ska testa om bilderna blir bättre där och om man kan se alla. Så följ med mig dit! ...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 20:50

Nu ahr jag precis anmält till en lokal hopptävling i Båstad RK den 24/3. Har anmält till klasserna 2 & 3, alltså 90 cm och 100 cm :) Ska bli så superduper kuligt att hoppa kombinationer :D Mitt mål är absolut inte att placera mig, inte ens komma felf...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 18:47

I förmiddags åkte vi till Väla för att köpa skor. När vi väl va där kom vi på att Jenny och jag behövde vårjackor också. Mina inköp: vita chinos, 2 vita linnen, 2 par skor, en turkos/grön tunika, strumpor och en svart skinnjacka :) När vi kom hem f...

Av Johanna Forssell - 11 mars 2012 08:46

Kan börja med att säga att ni sköter er jättebra :) Va inne här sent i går kväll och nu 8.00 har jag 7 nya kommentarer :) Det tar inte ens en minut att skriva en kommentar och man blir super glad :) Tack!   Nu har jag precis släppt ut hästarna oc...

Av Johanna Forssell - 10 mars 2012 21:02

Eller rättare sagt Godkväll! Ber om ursäkt för mycket dålig uppdatering men det är inte så lätt när min laptop e sönder. Mamam ringer en datanisse men ahn har ej svarat så vi ringer och ringer. Så fort den är lagad kan ni vänta er uppdate! Den är så ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards