dressyrstar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 15:35

Nu är det minhästs tur :)

Cassiopeja, kallar henne för Lotta eller Peja, är 13 år, 147 cm och sto. Hon kommer från Stuteri Ollie där hon även hade 2 föl. Jag har haft henne i 1,5 år nu. I början kunde hon varken gå i form eller galopera ordentligt. Ett år enare tävlar vi LA:1 dressyr och LC hopp. JAg hoppar 1 meter banor hemma med henne och har börjat på LA:3 programmet.

Lotta har precis varit skadad, hon har haft kotledsinflammation, men är nu bra. Hon ska skrittas 20 min varje dag i en vecka innan vi börar på trJag brukar tävla varannan helg ungefär, nu har jag inte tävlat sen i sommras. Gud vad jag längtar efter att tävla igen           

Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 13:45

Tänkte berätta om våra hästar. En häst per inlägg.  


Deborah (Borah) är mammas dressyrhäst. Hon är uppfödd på FLyinge AB där hon gick som avelssto i 8 år innan mamma köpte henne. Hon fick 4 föl på Flyinge och har fått 6 föl hos oss. Hennes sista föl Nemo har vi kvar.

Borah är en fux, 21 år och havblod. Hon är jättepigg och det går nappt att hålla henne ena på en dressyrbana då hon bara vill galoppera. Hon är efter Amiral. Har inga bilder på denna datan men ni får en bild på Amiral :)



Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 10:51

.....är jag ute och rider :) Detta är altså ett tidsinställt inlägg.

Senare idag blir det att rida mammas häst och sen kommer en kusin från Stockholm hit och hälsar på. Kul :)

Ska försöka uppdatera mer idag. Ha det bra

//Johanna

P.S Ska försöka fixa hur man lägger upp bilder.  Någon som kan hjälpa ig då jag e ehelt ny inom att blogga?

Av Johanna Forssell - 28 oktober 2011 22:39

En stoor DISS till dessa skydden. Dom kommer från Hööks och kostar 299 kr.

Dom är bara för mycket. Vad tycker ni?


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610540&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


Men en stooor HISS till dessa skydden som också är från Hööks :) 239 kostar dom.


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610522&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


(det går tyvärr ej att ladda upp bilder, får fixa det snabbt)

Av Johanna Forssell - 28 oktober 2011 22:06

Välkommen till min blogg :D Första inlägget. Kommentera gärna och kika runt på bloggen.

Sitter nu framför TV:n och kolalr på ett program (fråga mig inte vad det heter för det vet jag inte och orkar inte kolla ;) men men . Väntar på att IDOL ska börja igen. Följer det varje år. Mina favoriter i år är Molly och Robin. Grymt bra <3 Bloggar mer senare då jag tänkte ta HISS eller DISS.

Vilken/vilka är era favoriter i IDOL 2011?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards