dressyrstar

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 22:31

I morgon blir det att åka till Hööks där man ska träffa Josefin och Evelina. Hööks har ju 50% rabatt så man får ju passa på :)

Hööks har blivit mycket bättre och har bra kvalite' till ett bra pris. Dom har fått in nya snygga saker som är lätta att matcha. Nä, en stor HISS till hööks. Någon mer som ska dit/har varit där nu när det är rabatt?

 

   

 


 


 

Bloppis-annons
Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 21:44

Säljer massor av saker till ponny. Grimmor, skydd, sadelgjordar, täcken, bett, transportskydd, träns ALLT. Kommentera vad du söker och vilken storlek så ska jag kolla om jag har det.

//Johanna

Hästar & Ridsport, Säljes - Helsingborg (Skåne län)
Pris:    10:-
 
Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 19:12

Vad tycker ni om detta fleecetäcket som just nu bara kostar 89 kr på Hööks!?


Hiss eller Diss? 


Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 16:36

Fuderar på att åka till Hööks i morgon. Är en del som skulle behöva inhandlas, kanske lite inför vintern....

Ska till Ullared på torsdag så ska inte handla för ycket heller jue :)

Bilder på det jag funderar på att köpa.        

Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 15:35

Nu är det minhästs tur :)

Cassiopeja, kallar henne för Lotta eller Peja, är 13 år, 147 cm och sto. Hon kommer från Stuteri Ollie där hon även hade 2 föl. Jag har haft henne i 1,5 år nu. I början kunde hon varken gå i form eller galopera ordentligt. Ett år enare tävlar vi LA:1 dressyr och LC hopp. JAg hoppar 1 meter banor hemma med henne och har börjat på LA:3 programmet.

Lotta har precis varit skadad, hon har haft kotledsinflammation, men är nu bra. Hon ska skrittas 20 min varje dag i en vecka innan vi börar på trJag brukar tävla varannan helg ungefär, nu har jag inte tävlat sen i sommras. Gud vad jag längtar efter att tävla igen           

Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 13:45

Tänkte berätta om våra hästar. En häst per inlägg.  


Deborah (Borah) är mammas dressyrhäst. Hon är uppfödd på FLyinge AB där hon gick som avelssto i 8 år innan mamma köpte henne. Hon fick 4 föl på Flyinge och har fått 6 föl hos oss. Hennes sista föl Nemo har vi kvar.

Borah är en fux, 21 år och havblod. Hon är jättepigg och det går nappt att hålla henne ena på en dressyrbana då hon bara vill galoppera. Hon är efter Amiral. Har inga bilder på denna datan men ni får en bild på Amiral :)



Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 10:51

.....är jag ute och rider :) Detta är altså ett tidsinställt inlägg.

Senare idag blir det att rida mammas häst och sen kommer en kusin från Stockholm hit och hälsar på. Kul :)

Ska försöka uppdatera mer idag. Ha det bra

//Johanna

P.S Ska försöka fixa hur man lägger upp bilder.  Någon som kan hjälpa ig då jag e ehelt ny inom att blogga?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards