dressyrstar

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 23:02

När mamma och jag gick ut i stallet för att nattfodra vid 21-tiden, va det första jag sa: Var är Lukas?

Boxdörren (som har två lås) var öppen och hästen borta. Efter en stunds letande fann vi honom på parkeringen där han stod och åt gräs. Han tyckte väl att han hade gjort sig förtjänt av det när han hade varit på tävling från 7 på morgonen till 19 på kvällen. Och det hade han...ju...

Han är för rolig den. Han sätter guldkanten på vardagen :)

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 22:56

Den bästa dressyrhästen är för mig (och säkert många andra), TOTILAS!

Han är den vackraste häst jag någonsin har sett, man kan titta på honom hur länge som helst. Tänk att få rida en häst som e hälften så bra som honom, det måste vara det bästa som nånsin hnt en i sånna fall. I alla fallför mig.

Han såldes för över 10 miljoner och är nu avelshingst. Tänk att få ta ett föl efter honom...<3 Nåja, drömma kan manju alltid. Han tävlades av Edward Gall.         

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 22:54

Tänkte börjar me Den bästa....

Där skriver jag vailken jag tyckere den bästa helt enelt t.ex den bästa dressyrryttaren eller den bästa hopphästen. Låter det kul :)


P.S Kom ihåg! Fler kommentarer ju nograrnnare, djupare och bättre uppdatering blir det.

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 20:14

Dags för den tredje hästen :)

Alexander Lukas (Lukas) är ett gotlandsruss, valack, 19 år och världens piggaste. Han är gulblack med ål och världens sötaste öron <3 Han tävlar LA:1 dressyr och har tävlat LC hoppning men nu är ägaren, min lillasyster för gammal för att tävla hoppning med B-ponny. Han är alltid pigg och glad och har alltid något i luven. Det bästa han vet är mat och att vara hemma i stallet. När hästarna ska in på kvällen öppnar vi bara grinden och han går själv in i boxen och ställer sig. Från hagen till stallet är det ca 100 m. Och om stalldörren är stängd väntar han utanför tills man kommer och öppnar. Vi köpte Lukas när jag var 7 och Jenny 5. Vi har nu haft han i 7 år och han kommer ALLTID att vara kvar hos oss :)

   

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 20:09

I dag har min lillasyster Jenny varit på Staffanstorp Ryttarförening där första allsvenska tävlingen gick av starten. Det var dressyr. JAg kunde tyvärr inte vara med denna gången då min häst precis har satts igång efter skada. Men nästa allsvenska som är om två veckor, då ska jag vara med :)

Jenny tävlade induviduellt i LB:1 men det blev ingen placering. Sen var det häst vid hand . Det gick mycket bra med lilla ponnibus <3 Tillsist va det då lagtävlingen, men Kullabygden som vi rider för kom sist. Men det var många oerfarna ryttare i vårt lag, alltså på att tävla. Vissa av dom hade aldrig tävlat. enny har ett russ som heter Lukas och världens piggaste :)

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 13:09

Ar nu precis kommit hem från Hööks. Jossan hängde med hem och vi ska nu gå ut och rida :)

Där var jättemycket folk och nästan ingenting var kvar. Skulle kasnke varit där tidigare...

Aja, här kommer bilder på det som inhandlades :)      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards