dressyrstar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 22:54

Tänkte börjar me Den bästa....

Där skriver jag vailken jag tyckere den bästa helt enelt t.ex den bästa dressyrryttaren eller den bästa hopphästen. Låter det kul :)


P.S Kom ihåg! Fler kommentarer ju nograrnnare, djupare och bättre uppdatering blir det.

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 20:14

Dags för den tredje hästen :)

Alexander Lukas (Lukas) är ett gotlandsruss, valack, 19 år och världens piggaste. Han är gulblack med ål och världens sötaste öron <3 Han tävlar LA:1 dressyr och har tävlat LC hoppning men nu är ägaren, min lillasyster för gammal för att tävla hoppning med B-ponny. Han är alltid pigg och glad och har alltid något i luven. Det bästa han vet är mat och att vara hemma i stallet. När hästarna ska in på kvällen öppnar vi bara grinden och han går själv in i boxen och ställer sig. Från hagen till stallet är det ca 100 m. Och om stalldörren är stängd väntar han utanför tills man kommer och öppnar. Vi köpte Lukas när jag var 7 och Jenny 5. Vi har nu haft han i 7 år och han kommer ALLTID att vara kvar hos oss :)

   

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 20:09

I dag har min lillasyster Jenny varit på Staffanstorp Ryttarförening där första allsvenska tävlingen gick av starten. Det var dressyr. JAg kunde tyvärr inte vara med denna gången då min häst precis har satts igång efter skada. Men nästa allsvenska som är om två veckor, då ska jag vara med :)

Jenny tävlade induviduellt i LB:1 men det blev ingen placering. Sen var det häst vid hand . Det gick mycket bra med lilla ponnibus <3 Tillsist va det då lagtävlingen, men Kullabygden som vi rider för kom sist. Men det var många oerfarna ryttare i vårt lag, alltså på att tävla. Vissa av dom hade aldrig tävlat. enny har ett russ som heter Lukas och världens piggaste :)

Av Johanna Forssell - 30 oktober 2011 13:09

Ar nu precis kommit hem från Hööks. Jossan hängde med hem och vi ska nu gå ut och rida :)

Där var jättemycket folk och nästan ingenting var kvar. Skulle kasnke varit där tidigare...

Aja, här kommer bilder på det som inhandlades :)      

Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 22:31

I morgon blir det att åka till Hööks där man ska träffa Josefin och Evelina. Hööks har ju 50% rabatt så man får ju passa på :)

Hööks har blivit mycket bättre och har bra kvalite' till ett bra pris. Dom har fått in nya snygga saker som är lätta att matcha. Nä, en stor HISS till hööks. Någon mer som ska dit/har varit där nu när det är rabatt?

 

   

 


 


 

Bloppis-annons
Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 21:44

Säljer massor av saker till ponny. Grimmor, skydd, sadelgjordar, täcken, bett, transportskydd, träns ALLT. Kommentera vad du söker och vilken storlek så ska jag kolla om jag har det.

//Johanna

Hästar & Ridsport, Säljes - Helsingborg (Skåne län)
Pris:    10:-
 
Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 19:12

Vad tycker ni om detta fleecetäcket som just nu bara kostar 89 kr på Hööks!?


Hiss eller Diss? 


Av Johanna Forssell - 29 oktober 2011 16:36

Fuderar på att åka till Hööks i morgon. Är en del som skulle behöva inhandlas, kanske lite inför vintern....

Ska till Ullared på torsdag så ska inte handla för ycket heller jue :)

Bilder på det jag funderar på att köpa.        

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? Inläggen, bilderna, uppdateringen ALLT! Svara ärligt :)
 Dryg
 Bra men dålig uppdatering
 Jättebra!
 5/10
 Jättedålig (kommentera vad jag ska ändra på)
 Ókej men inte mer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards